Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nybilsköp, eller bilköp i allmänhet, går ju inte att försvara ekonomiskt hur man än gör. Själv planerar jag behålla bilen tills den blir en skrothög eller veteranbil :D
Brainy skrev:Det återstår att se. Blev i det närmaste "utslängd" från bilmetro i Gävle igår så någon A6a blir det inte Bild

XC60 ligger närmast till hands men med en 2,5 månaders grabb hemma och några år till med barnvagn så tvekar jag på bagageutrymmet.

Är också sugen på något med mer effekt, så som V60 T6 eller S4 (bagageproblemen igen).

Var och fick offert på en XC90 men hur jag än vänder och vrider på det så kan jag inte försvara det ekonomiskt.
Egentligen borde jag väl vänta ett år och beställa V90.
Varför blev du utslängd? :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Mer att jag går runt i hallen och kikar. Kommer en säljare och ropar från 10m, vi har stängt. Du får komma tillbaka en annan gång.
Ja men det står ju på dörren att ni öppnar tio?
Det är någon som gjort bort sig och glömt att ändra, vi har stängt på lördagar. Jag är bara här och väntar på en som ska köp en bil.
Jag vill också köpa en bil, det kan väl inte skada att jag tittar när vi ändå är här båda två?
Du får komma tillbaka en annan gång.

Då jag redan är rätt trött på det där stället eftersom man aldrig får hjälp så ledsnade jag kanske lite väl. (Var Bla där och tittade på en s4 men lyckades inte få någon respons alls från någon säljare så jag gav upp och gick därifrån)
Ok, jag går och köper ett annat märke.
Säljaren: Tack!

Därav utslängd inom "".
Inte ordagrant återgivet hur det gick till då jag inte minns ordagrant men i stort sett var det sådär det gick till.
Hade jag haft en "bra" historik med stället och jag inte upplevt "säljaren" så nonchalant så hade jag åkt tillbaka men nu var det droppen som fick det att rinna över.

/slut på trådkapning :)
Brainy skrev:Mer att jag går runt i hallen och kikar. Kommer en säljare och ropar från 10m, vi har stängt. Du får komma tillbaka en annan gång.
Ja men det står ju på dörren att ni öppnar tio?
Det är någon som gjort bort sig och glömt att ändra, vi har stängt på lördagar. Jag är bara här och väntar på en som ska köp en bil.
Jag vill också köpa en bil, det kan väl inte skada att jag tittar när vi ändå är här båda två?
Du får komma tillbaka en annan gång.

Då jag redan är rätt trött på det där stället eftersom man aldrig får hjälp så ledsnade jag kanske lite väl. (Var Bla där och tittade på en s4 men lyckades inte få någon respons alls från någon säljare så jag gav upp och gick därifrån)
Ok, jag går och köper ett annat märke.
Säljaren: Tack!

Därav utslängd inom "".
Inte ordagrant återgivet hur det gick till då jag inte minns ordagrant men i stort sett var det sådär det gick till.
Hade jag haft en "bra" historik med stället och jag inte upplevt "säljaren" så nonchalant så hade jag åkt tillbaka men nu var det droppen som fick det att rinna över.

/slut på trådkapning :)
Wat. Hade blivit sur om han hade ropat tack om jag hade sagt att jag köper ett annat märke...
Låter som det typiska mottagandet hos audi-åf anders :D När jag jobbade på GM/FIAT när jag pluggade blev folk helt jävla till sig för att man kom fram och önskade dem välkomna när de kom in i hallen. Vi hade på oss att inte vara sliskiga och sälja direkt men bara säga välkommen och erbjuda en kopp kaffe och sen låta dem vara ifred en stund. Eftersom vi låg granne med länets största audi åf har jag hört många skräckhistorier därifrån av extremt missnöjda kunder :lol: Synd bara att vi sålde såna usla produkter att vi inte fick nåt sålt ändå.
crumpets skrev:Audiåterförsäljarna är ju legendariskt dryga i de flesta städer... Bortskämda as. Säkert ännu en episod av deras kundförakt bara :lol:
Det är definitivt inte mitt intryck. Den som vill bli lämnad i fred kan åka till valfri volvohandlare i Göteborg. Vem behöver anstränga sig att sälja Sveriges populäraste tjänstebil(ar).
Helt klart har volvos återförsäljare också riktigt uselt rykte. De enda jag blivit riktigt väl emottagen hos är subaru och bmw. Synd att deras produkter inte riktigt når hela vägen fram bara :(
För info så hoppar säljarna runt mellan märkena som könssjukdomar på ungdomsfestivaler. Åtmonstine här i Sthlm.
Det går inte att säga att märke X har bättre säljare än märke Y. Det kan mycket väl vara samma snubbe ni träffat på olika märken...
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]