Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. måste kolla hur min ser ut.. Den har suttit ett tag nu.
xerent skrev:Hur ser infästningen till din vinge ut efter några månader? Min ser ut så här efter att ha monterat på samma sätt som dig för några månader sen. Jag måste nog lossa den och täta med silikon, för annars kommer grejerna rosta sönder inom några år och vingen flyga av?

Bild

Min ser minst lika dålig ut, om inte värre till och med :-(O)
Verkar vara dålig kvalitet på stålet !
Bild
Senast redigerad av 1 C30robban, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av xerent
Det ante mig. Jag ska montera av vingen för att se om det bara är skruvstängerna som rostar eller om det är gänginsatsen i vingen också. Det borde vara enkelt att endast byta skruvstången till en i rostfritt stål och täta med något bättre. Jag tror ändå att silikon funkar betydligt bättre än den där sketna skumplasten som sitter där nu. Får kika på det imorgon. Man kanske skulle höra av sig till Vparts också och klaga.
Användarvisningsbild
av xerent
Hur går det med din vinge? Jag har fått lacksläpp på flera ställen, stora bubblor som släppt och som kryper. "Premium" my ass. :evil:
av jonko
xerent skrev:
poseidon skrev:Silicon är inte så bra. Det har lågt ph-värde och har för mig innehåller ättika = ROST.
Vad skulle du föreslå, latexfog?
Jag skulle satsa på en MS-polymer typ tec-7 då den både limmar och tätar utan att vara sur.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]