Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då jag känt mig obekväm med mörkerkörning efter smällen i Mars och sitter på helspänn när man åker så fick det bli att montera extraljus på bilen. Då jag har radar i grillen så kunde jag inte montera på traditionellt vis och inte heller ha så stora extraljus så efter lite diskussion med en bekant som jobbar med ljus på fordon så föll valet på 3 st NBB 175 och "norrlandsmontering". Sitter halogen i dem nu men ska xenonkonverteras framöver.

Bild
Varför gjorde du inte som ungdomarna gör, typ led-ramp och skruva fast i motorhuven :wink: :mrgreen:
Ett enkelt sätt är ju att klämma i 100 Watt (halogen) om nu reflektorerna och kablaget klarar det, jag kör med 100watt och det är skitbra ljus men nu har jag ju även rätt så stora extraljus också så reflektorn tar ingen skada. Möjligt att dina extraljus är lite för små för 100watt så då är xenonkonvertering bättre :)
Perra83 skrev:Ballt!! Kanske inte skitsnyggt men för din säkerhet är det bra.

Radarn störs inte nu eller? Hur blir det med parkeringssensorerna där fram?
Nej inte skitsnyggt men tycker ändå det ser helt okej ut :) Funktion före utseende i detta fall, har gjort så att ljusen kommer plockas av sommartid och endast sitta under mörkare årstiden.

Nej radarn störs inte så allt funkar som vanligt. Sensorerna larma häromdagen precis när jag monterat men har slutat nu, så jag tror att de inre sensorerna närmast regplåten kände av den men som sagt har slutat nu så det är väl precis på gränsen att det går att ha plåten där.
DayDreamer skrev:Varför gjorde du inte som ungdomarna gör, typ led-ramp och skruva fast i motorhuven :wink: :mrgreen:
Ett enkelt sätt är ju att klämma i 100 Watt (halogen) om nu reflektorerna och kablaget klarar det, jag kör med 100watt och det är skitbra ljus men nu har jag ju även rätt så stora extraljus också så reflektorn tar ingen skada. Möjligt att dina extraljus är lite för små för 100watt så då är xenonkonvertering bättre :)
Har 100w i dem nu men anledningen till xenonkonvertering är att det ger mer ljus och jag tycker det är behagligare att köra med. Valde 5000K så man får lite mer blåstick än 4300K men ändå inte helt åt det blå hållet. Så får se hur det blir sen :)
Va inne och boka tid för service igår, tänkte att det är lika bra att vara ute i god tid. Bilen skall in den 3 Januari :)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 40
Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?