Fick hem 45% toningsfilm ifrån Soyafilm och var inte sen med att vara ute och sätta dit den. Det var lite trixande innan jag kom på hur man skulle få dit den lättast. Men måste verkligen säga att det är en otroligt lättarbetad film, och reslutatet blev kanon! :D
Nu vill jag bara ha ett par större fälgar så är jag toknöjd med kärran!
Efter cirka 10 försök att hitta kabeln till 12V-uttaget utan att riva halva bagaget utan reslutat så hade jag gett upp tanken att hitta den. Men gav det yttligare ett försök nu ikväll, och sepåfan, jag hittade kabeln och monterade uttaget. Perfekt till nästa veckas semestertur :D
Jag trodde att R-design var nästa "fullsmetade" med utrustning och att 12 v uttag var standard. Det betyder troligen då att Classic har mer utrustning. :D
//Sven Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Köpte mig ett par 18" Cratus fälgar för någon vecka sen. Såg dock ut som att dom hade blivit tvättade med svinto, så en omlack var välbehövlig. Att jag dessutom kom över ett par snorbilliga Continenal Contactsport 3 med rätt dimension gjorde ju inte saken sämre. En gammal klasskompis ifrån gymnasiet som har en bilplåtsfirma erbjöds sig att lacka fälgarna gratis åt mig så det blev en sväng upp till Kilafors. Dock är det inte riktigt samma färg som orginial, då orginial är fälgarna matta och nu är det lackat med klarlack :)
Nu sitter det 235/40-18 istället för tidigare 205/50-17. Blev en helt annan bil att köra, känns mycket stabilare och inte alls så stötig som jag trodde den skulle bli. Toknöjd!
På vägen hem till Eskilstuna igen så slog mätaren över till 9000 mil, lite ångestfyllt varje gång mätaren slår över ett tusental, men vad ska man göra, det är ju en bil.
Jaa, men lite annorlunda är det allt. Dock matchar det ju inte lika bra med grill och speglarna längre, men det är nog bara ett tränat öga som lägger märke till det :roll: