Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Fick hem 45% toningsfilm ifrån Soyafilm och var inte sen med att vara ute och sätta dit den. Det var lite trixande innan jag kom på hur man skulle få dit den lättast. Men måste verkligen säga att det är en otroligt lättarbetad film, och reslutatet blev kanon! :D

Bild

Nu vill jag bara ha ett par större fälgar så är jag toknöjd med kärran!
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Efter cirka 10 försök att hitta kabeln till 12V-uttaget utan att riva halva bagaget utan reslutat så hade jag gett upp tanken att hitta den. Men gav det yttligare ett försök nu ikväll, och sepåfan, jag hittade kabeln och monterade uttaget. Perfekt till nästa veckas semestertur :D

Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag trodde att R-design var nästa "fullsmetade" med utrustning och att 12 v uttag var standard. Det betyder troligen då att Classic har mer utrustning. :D
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Jaa min är ju inte direkt värstingutrustad, utöver Momentum så är det

Ljudanläggning High Performance
Mugghåll mittkonsol fram
R-Design
Reservhjul 125/85x16
Takspoiler
Tidur för tillsatsvärmare

och 12V-uttag nu då ;)
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Köpte mig ett par 18" Cratus fälgar för någon vecka sen. Såg dock ut som att dom hade blivit tvättade med svinto, så en omlack var välbehövlig. Att jag dessutom kom över ett par snorbilliga Continenal Contactsport 3 med rätt dimension gjorde ju inte saken sämre. En gammal klasskompis ifrån gymnasiet som har en bilplåtsfirma erbjöds sig att lacka fälgarna gratis åt mig så det blev en sväng upp till Kilafors. Dock är det inte riktigt samma färg som orginial, då orginial är fälgarna matta och nu är det lackat med klarlack :)

Nu sitter det 235/40-18 istället för tidigare 205/50-17. Blev en helt annan bil att köra, känns mycket stabilare och inte alls så stötig som jag trodde den skulle bli. Toknöjd!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

På vägen hem till Eskilstuna igen så slog mätaren över till 9000 mil, lite ångestfyllt varje gång mätaren slår över ett tusental, men vad ska man göra, det är ju en bil.

Bild
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Jaa, men lite annorlunda är det allt. Dock matchar det ju inte lika bra med grill och speglarna längre, men det är nog bara ett tränat öga som lägger märke till det :roll:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240