Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
På V70 II är det olika tak (två olika artikelnummer) beroende på om det är rails eller inte. Med andra ord om man har en bil med rails och vill ha bort dom är det takbyte som gäller (gäller även om det är åt andra hållet). Frågan är då om det inte är enklare att byta bil istället. Länken gäller för bilar utan sollucka.

http://www.volvopartswebstore.com/showA ... egory=7854

/Håkan
Användarvisningsbild
av ProShine
grillchips skrev:Jag lyckas inte hitta någon monteringsanvisning för rails på Volvos hemsida, där det annars finns för V50.
Hur ser taket på V70 ut? Är det utformat likadant som på V50 med lister på vardera sida där railsen sitter?

Nej inga lister alls =(
Användarvisningsbild
av ProShine
GT-mannen skrev:På V70 II är det olika tak (två olika artikelnummer) beroende på om det är rails eller inte. Med andra ord om man har en bil med rails och vill ha bort dom är det takbyte som gäller (gäller även om det är åt andra hållet). Frågan är då om det inte är enklare att byta bil istället. Länken gäller för bilar utan sollucka.

http://www.volvopartswebstore.com/showA ... egory=7854

/Håkan

Nej vad synd! Men tack för att du tog dig tid att kolla up de :) Ja de känns som att byta tak är ett lite väl stort ingrepp, men fasen så snyggt de hade varit
Användarvisningsbild
av ProShine
Brainy skrev:Stilig. Gillar fälgarna! ;)

Ser ut att vara sjukt fin puts! :)

De kan jag tänka mig att du gör ;) Tog fram vinterhjulen idag, ska ta med dom till firman imorgon och se om jag kan få dom fina igen :) :-)-)
Måste nog gnugga dom med syra, men jag lägger nog upp lite för/efter vilder imorgon =)
Tack ska du ha :D
Användarvisningsbild
av ProShine
Filar just nu på vad jag ska/vill göra med bilen härnäst..

-Stänkskydd bak, ligger i garaget och ska bara monteras.
-Orginal V50 diod dimljus.
-Framrutan ska bytas, tråkigt men nödvändigt.
-Spacers ska beställas, frågan är hur stora och var?
-Vill sänka den lite till, antingen Air Suspension eller coilovers.
-Chip, Polestar eller BSR.

Framruta och chip ligger är prio ett och två :)
Användarvisningsbild
av ProShine
Vad säger ni, Polestar eller BSR? Några fördelar/nackdelar? Fördelen med BSR är att jag kan få de till bra pris :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
ProShine skrev:Filar just nu på vad jag ska/vill göra med bilen härnäst..

-Stänkskydd bak, ligger i garaget och ska bara monteras.
-Orginal V50 diod dimljus.
-Framrutan ska bytas, tråkigt men nödvändigt.
-Spacers ska beställas, frågan är hur stora och var?
-Vill sänka den lite till, antingen Air Suspension eller coilovers.
-Chip, Polestar eller BSR.

Framruta och chip ligger är prio ett och två :)
Stänkskydden tycker jag låter som ett finfint helgprojekt för dig! Det kliar i mitt beställningsfinger så jag vill veta hur du moddar dom. ;)
Är det LED-dimlysena du tänker på? Passar de även V70 rakt av?
Spacers, vad är tanken? Att få ut hjulen mycket eller mera flush med skärmkant?
BSR vs Polestar.. Är det inte snack om att garantier ryker med motoroptimeringar som INTE är Polestar? Å andra sidan är din bil från 2008 vilket gör att den 5åriga garantin kanske passerats vid det här laget? Vem ger mest effekt till bäst pris osv osv. :D
Användarvisningsbild
av ProShine
grillchips skrev: Stänkskydden tycker jag låter som ett finfint helgprojekt för dig! Det kliar i mitt beställningsfinger så jag vill veta hur du moddar dom. ;)
Är det LED-dimlysena du tänker på? Passar de även V70 rakt av?
Spacers, vad är tanken? Att få ut hjulen mycket eller mera flush med skärmkant?
BSR vs Polestar.. Är det inte snack om att garantier ryker med motoroptimeringar som INTE är Polestar? Å andra sidan är din bil från 2008 vilket gör att den 5åriga garantin kanske passerats vid det här laget? Vem ger mest effekt till bäst pris osv osv. :D

Om tid finns blir stänkskydden monterade i helgen, har redan börjat skära lite i dom =) Ska se om jag kan få några bilder på dom innan jag monterar. Finns dom inte till V50 R-Design heller?
Ja precis, eller DRL som vissa kallar dom. Nja, inte helt rakt av men här finns en tråd http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 7&p=682560 Tycker de blir grymt snyggt!
Tänker mig flush med skärmkanten! Typ 5mm fram och 10-15mm bak. Har kikat lite på http://www.spacer.se
Jo de stämmer nog, men som du säger har jag väl ingen motorgaranti kvar.. Någon som vet vad Volvo tar för Polestar optimeringen? Har fått ett bra pris hos BSR nämligen =)
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.