Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det skadar ju inte att byta fördelarlocket och rotorn då det är slitage delar, Biltema har dessa och dom ska fungera väldigt bra :D
Har du tagit ur något tändstift och kollat så att det finns gnista? Skvätter det ut bensin om du trycker på ventilen på sidan av fuelrailen efter startförsök?
Användarvisningsbild
av Briander
Fördelarlock och rotor ska köpas imorgon, skulle vilja få ut felkoder också men den enda bilverkstan jag hittar i Åseda där bilen står nu har semesterstängt.

Har inte kunnat kolla mer än att sakerna ser okej ut och det är inget vatten i tändstiftsbrunnarna. Övriga verktyg som behövs finns inte här tyvärr, semesterbesök i Småland.

Den gick igång och gick bra föru sedan blrjade den hosta och hacka vid gaspådrag och dog flera gånger. Nu står den var i Åseda och går inte att köra alls. Startmotorn går runt fint och det luktar bensin så gissar på något med gnistan.
Användarvisningsbild
av Briander
Nu går bilen igen, vet egentligen inte vad som var felet eller vad som löste det men den stod still en natt och sedan funkade allt igen. Kollade felkoder men det fanns inte en enda.

Köpte bensinfilter som ska bytas och fördelarlock på Biltema som trots rätt motornummer och art.nr inte passar alls.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Nu går bilen igen, vet egentligen inte vad som var felet eller vad som löste det men den stod still en natt och sedan funkade allt igen. Kollade felkoder men det fanns inte en enda.

Köpte bensinfilter som ska bytas och fördelarlock på Biltema som trots rätt motornummer och art.nr inte passar alls.
Ok risken är ju ganska stor att felet kommer att komma tillbaka :( men vi håller tummarna för att det bara var en en gångs grej :D

Ja det är det som är tjusningen med Biltemaoriginal :lol: Konstigt att det inte passade :???:
Användarvisningsbild
av Briander
Ja jag känner inte att bilen är pålitlig direkt :???: Enligt art.nr så ska locket vara till B5254S men det finns inga skruv med i locket och hålen stämmer inte mot toppen.

Idag ska jag åka 30 mil så nu är det bara att hoppas på det bästa! Den är ren iaf :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Ja jag känner inte att bilen är pålitlig direkt :???: Enligt art.nr så ska locket vara till B5254S men det finns inga skruv med i locket och hålen stämmer inte mot toppen.

Idag ska jag åka 30 mil så nu är det bara att hoppas på det bästa! Den är ren iaf :lol:
Ja jag förstår det :| Själv så har jag inget fördelarlock så jag trodde att det var ett och samma fördelarlock till samtliga modeller :shock:

Ja en ren bil är alltid gött att åka i :D
Användarvisningsbild
av Briander
Nu är fördelarlocks-biten löst! Det gamla hade alltså suttit på bilen sedan den var ny... 18 år. Det var nog dags att byta. :lol:

Tar rn provtur och lite foto strax.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Nu är fördelarlocks-biten löst! Det gamla hade alltså suttit på bilen sedan den var ny... 18 år. Det var nog dags att byta. :lol:

Tar rn provtur och lite foto strax.
Haha ja efter 18 år så är det att dags att byta fördelaren och rotorn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Har du en extra luftnippel? Om detta är falle[…]

Hejsan Mina Dimljus bak har av någon Of&ou[…]

V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]