Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

robinb3rgsten skrev:Måste varit hel omlack på den nån gång eller då allt svart runt rutorna är borta ? Snygg färg iaf hade nog samma på min 81 glt. Gött att du räddar den i alla fall
precis samma som min mekaniker sa :-)-)
Schmoyoho skrev:Jag är mest nyfiken på vad det är för himla automatlåda som bara har tre växlar anno 1983? Vad dricker bilen per mil? Känns som att en 240 inte är komplett utan M46 eller M47.
det är en borg warner 55 och den användes från 1975(tror jag) fram till 1983 (så sista årsmodellen på min) enligt min kunniga mekaniker så ska den i fin långfärd klara 0,8 per mil och lugn blandad körning ca 1,1/mil när allting omkring motorn är tiptop(tändning, förgasare osv)

dock är jag väldigt skeptisk till så låg förbrukning eftersom min manuella 244 i hyfsat skick tog 0,85-0,9 men vi får se :-)-)
japp, har hört liknande historier från många andra håll även med andra bilmärken

lite kuriosa är att jag har fått en rödblocks motor med 405 topp som jag fick till bra pris som väntas på att hämtas, gissar att det är en b23E

har även hört många säga at b23a är snålare än b21a :shock:
SkauneJohan skrev:japp, har hört liknande historier från många andra håll även med andra bilmärken

lite kuriosa är att jag har fått en rödblocks motor med 405 topp som jag fick till bra pris som väntas på att hämtas, gissar att det är en b23E

har även hört många säga at b23a är snålare än b21a :shock:
Att b23 är snålare än b21 kommer nog av att det är en ganska tung bil för en gammal 2.1 liters motor (som inte var så energieffektiv). Dvs. motorn blir högre belastad och kräver mer soppa än den något större 2.3 liters med lite fler hästar som då inte behöver jobba så hårt.
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]