White skrev:Fulltryckaren laddar 0,51 bar original, lågtryckaren 0,31 bar.Hehe 0,51 :shock: :lol: det är vad min LTT laddar original. Föresten är det inte samma turbo också typ 13G T eller vad nu alla dom heter :roll: På min sitter det en 13T.
Moderator: Moderatorer
White skrev:Fulltryckaren laddar 0,51 bar original, lågtryckaren 0,31 bar.Hehe 0,51 :shock: :lol: det är vad min LTT laddar original. Föresten är det inte samma turbo också typ 13G T eller vad nu alla dom heter :roll: På min sitter det en 13T.
White skrev:Allt är identiskt på B230FK och B230FT förutom wastegateklockan.Ok det var inte mycket som skilde.
Lucif3r skrev:250 ärliga hästar är det väl lite jobb med att krama ur. Stakarna brukar ju ogilla mer än 1bar's tryck, och med endast 1bar kommer du inte upp i några 250hk. FTT'n laddar väl 0.6 eller 0.7 orginal om jag inte minns fel, och dom har ju 'bara' 165 oärliga hästar. Snittet är väl närmare 150hk på bakhjulen på dom, dvs runt 15hk i bara drivelineförlust.Vad jag har hört så ska visst LTT vevstakarna palla högre laddtryck än FTT vevstakarna, inte för jag vet att dom gör det :???:
Sen om/när du väl kommer upp i 250 ärliga hästar så är det ju mer jobb som måste göras om du tänkt använda alla hästar... Första åtgärden bör vara att förstärka bakvagnsbryggan, annars kommer den vika sig tämligen omgående. Bästa är ju att bygga om till 4-link, det brukar hålla för dom mest brutala körstilarna :)
Sen har vi ju diffen också, orginaldiffen pallar inga 250hk under någon längre tid. Och om din är orginal sen bilen var ny så är den väl allt annat än toppskick, säkert skapliga glappet i den.![]()
Sen måste du givetvis förstärka 3an, såvida du itne vill byta växellåda varje helg :lol: 3an är ett skämt på M90'n :roll:
DayDreamer skrev:Inte för jag vet vad det är för skillnad på FT och ET men gissar på att ET är förgasarmotor med turboNej ET är insprutar turbo den med. :)
Jag vet inte hur det är med golvet. Det ä[…]