Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Du får kolla skrotarna ifall du även vill ha trä runt växelspaken :)

Hittade du någon rolig skatt gömma under baksätet?
Bra tips! Ska faktiskt på den lokala skroten imorgon och köpa ett bromsok för 300;-
Tror han sa i telefon att de hade en 850 -96 inne, får kika på den. Borde kunna få den trasiga lilla kåpan i motorrummet gratis om jag är trevlig :D
Haha nej, jag hade hoppats på ett kuvert med någon tusenlapp men det vart nitlott...
Det är väl någon som har varit före dig med att ta bort baksätet :)

Jag gav 150 kr för en nästan komplett trä inredning till min bil. Ja den kåpan över gasvajern borde du nästan få då det finns en hel sjö av dom.
Alla kåpor som fanns kvar var trasiga, men en snubbe på blocket hade en för 50:-

Gjorde en dålig affär på skroten. Killen kom med ett bromsok åt mig... Det såg riktigt illa ut imo, men jag har aldrig varit på bilskroten tidigare och var inte så varm i kläderna att jag vågade säga nej, haha. Köpte det för 350 spänn och har försökt få bort rost och annat snusk nu ikväll. Ska lägga några lager klarlack så rosten inte smittar vidare, om det nu fungerar så. Med nya packningar är oket uppe i 475:- och två timmars arbete.

Jaja, fungerar det blir det fint sedan den dagen jag köper färg och målar alla...

Uppdaterar med bilder imorgon, har vart en lång dag.
Bra fyndat daydreamer! :D
Senast redigerad av 1 RääserCalle, redigerad totalt 0 gånger.
Lucif3r skrev:Är det ett bak eller framok? 475kr är typ 50kr billigare än ett sprillans nytt framok, och typ 150kr billigare än ett bakok...
Var?
Det är fram. 799:- kostar biltemas.
Hittade en öl i skafferiet så fick tid att ladda upp lite bilder :D
Typ ingen skillnad, men det luktar ganska gott och nu är det rent under baksätet...
eftertvatt.jpg
eftertvatt.jpg (229.67 KiB) Visad 542 gånger
Bara för att...
pärlan.jpg
pärlan.jpg (261.66 KiB) Visad 539 gånger
Här är oket jag betalade för. Borde ha prutat iaf. Jaja, jag har lärt mig till nästa gång :)
oketinnan.jpg
oketinnan.jpg (208.22 KiB) Visad 536 gånger
Fick använda musklerna!
kolven.jpg
kolven.jpg (167.86 KiB) Visad 540 gånger
Inte helt ok ok :lol:
kolvfore.jpg
kolvfore.jpg (127.58 KiB) Visad 545 gånger
Bara göra sitt bästa och hoppas det går vägen.
kolvefter.jpg
kolvefter.jpg (161.14 KiB) Visad 543 gånger
oketefter.jpg
oketefter.jpg (206.47 KiB) Visad 546 gånger
Ett bra tipps på att få ut kolven är att använda tryckluft om man har det :)
Se till att smörja kolven ordentligt jag smörjde minna så mycket så att jag kunde trycka tillbaka kolven med tummen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem