Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bra val!

Jag tycker att s60 är en bra bil med muskler och skön komfort! jag har iof en 2,4t s60 första gen men redan då är det en mycket skön och härlig bra bil med en mycket härlig motor! :D
volvobagaren skrev:Bra val!

Jag tycker att s60 är en bra bil med muskler och skön komfort! jag har iof en 2,4t s60 första gen men redan då är det en mycket skön och härlig bra bil med en mycket härlig motor! :D
Tackar. :)

Ja det verkar vara en trevlig bil med rolig motor och lagom balans mellan komfort och väghållning för mig.
Mindre än 24h tills jag är ute och kör den. :-)-)
Bilen uthämtad idag! Vilken trevlig bil. :)

Det blev 16" vinterhjul, odubbade Nokian Hakka R2. Ska bli intressant och se hur de fungerar i vinter, hade Hakka 8 dubb på Forden som byttes in. Inte roligaste fälgarna utseendemässigt, men det får bli något att fundera på i framtiden. :)

Riktigt skön bil att köra, tekniken, menyer och instrumentpanelen var riktigt bra tyckte jag.
Man sitter skönt och den går ganska komfortabelt nu på de tjocka 16" hjulen, antagligen mer stötigt i vår på 19"-arna. :wink:
Väghållningen var bra för en så pass tung bil tycker jag.
Styrning och automat fungerade finfint med.

Och motorn var riktigt imponerande, värsta jag har kört i mitt liv faktiskt. :D :-)-)
Den bara flyger fram när man trycker ner pedalen, men den gick även att köra lugnt utan att den drog massor.
0.67 l/mil tyckte färddatorn på vägen hem, landsväg i 80 km/h. Antagligen lite högre i verkligheten dock.
Adaptiva farthållaren gillade jag verkligen med, riktigt smart grej.

Här kommer lite bilder, imorgon blir det faktiskt en tvätt för att inspektera lacken och se om eller vad som kan behövas poleras i vår.
Den hann bli riktigt smutsig i tråkvädret vi har haft idag. :(

Gamla bilen till höger, lika gamla, men Volvon känns som en flera år nyare bil. :)
DSC03243.JPG
DSC03243.JPG (1.82 MiB) Visad 746 gånger
DSC03248.JPG
DSC03248.JPG (1.56 MiB) Visad 750 gånger
DSC03247.JPG
DSC03247.JPG (1.85 MiB) Visad 748 gånger
Trevligt! På min T6:a stämmer färddatorn ganska bra mot verkligheten.

Med låg hastighet (70-80) och lätt jämn gas så går de flesta motorer ganska snålt.
MartinS skrev:Trevligt! På min T6:a stämmer färddatorn ganska bra mot verkligheten.

Med låg hastighet (70-80) och lätt jämn gas så går de flesta motorer ganska snålt.
Okej, intressant, får hoppas det kan vara så.
Ska bli kul och se vad den dragit vid första tankningen, den går ju ganska hårt såhär i början. ;)
XC90_Executive skrev:Grattis! Beroendeframkallande drag i den :-)-)
Tack! :) Ja gillar den verkligen än så länge. :-)-)
Enda är att vinterfälgarna är sådär, lite för vanliga, något att byta i framtiden. :)

Sen vet jag inte vad verkstaden pysslat med, den har servats i veckan innan jag hämtade den igår.
Men oljenivån på oljestickan visade under minimum när jag kikade idag.
Har nu hällt i 1 liter (!) och den är väl lite drygt mitt emellan MIN och MAX på stickan.

Köptes på Bilia i Uppsala.
Kupévärmare har de inte monterat i bilen heller, en modell som ska sitta fastmonterad fick jag.
De ska de fixa i veckan dock, ska se om jag kan få glasbehandling eller rabatt på den eftersom jag fick åka och köpa olja själv.
Fanns ingen möjlighet för dem att ordna det eftersom det var lördag, inget folk på verkstaden.
Det är lite "svårt" att kolla oljenivån på dessa bilar, viktigt att den står helt plant, och den får gärna ha stått minst en halvtimme för att allt skall ha runnit ner i tråget.
MartinS skrev:Det är lite "svårt" att kolla oljenivån på dessa bilar, viktigt att den står helt plant, och den får gärna ha stått minst en halvtimme för att allt skall ha runnit ner i tråget.
Okej, hjälper inte heller när oljan är så ny att den knappt syns på stickan. :)
Ska ut och kika snart och se om det ser bättre nu nu när den stått hela natten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]