Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KÅNY
poseidon skrev:Rosfri skyddplåt bak? Har du någon bild?

Hittade ingen bra bild men här har du en länk, jag handlar allt på Vparts. Dom är bäst

http://vparts.se/se/lastskydd-rostfritt ... 70-08.html
Användarvisningsbild
av KÅNY
EjS skrev:Jamen det är ju den perfekta kombon XC70 och cruiser motor. Har du 4C går den också bra på bana.
Lycka till med ombyggnadsprojektet!

Japp 4 C oxå, tackar, tänkte lite robust race traktor.
Användarvisningsbild
av KÅNY
Här kommer en To Do lista. Ni får gärna fylla på om ni tycker det saknas nåt.

1 Spacers 25mm (check)
2 Ledbelysning backlampor, sidospeglar markbelysning och skyllt belysning (check)
3 Rostfriskyddsplåt på översidan på bakre kofångare (check)
3 Vindavisare (check)
4 Ögonlock (check)
5 Sportluftfilter (check)
6xenonkonventera orginal heljus på volvo med fulla garantier.
7 Polestar uppgradering av avgasröret med ventileroch 4.5" dubbla utblås
8 Polestar Programvara 335 hk
9 montera Volvos orginal backkamera och vinkel kamera fram.
10 Hitta och montera in digital tv
11 Isommar blir det 9/20"fäljar runt om mmmmmmmmmm
av Alexas
Jag brukar tycka att sånna här trådar är roliga men vissa saker förstår jag inte riktigt. Sportluftfilter, spacers t.ex?! Och på en xc70? Vad ska du göra av den? En sportbil?
av Jäverhammar
Alexas skrev:Jag brukar tycka att sånna här trådar är roliga men vissa saker förstår jag inte riktigt. Sportluftfilter, spacers t.ex?! Och på en xc70? Vad ska du göra av den? En sportbil?
Han skrev ju det längre upp "En racetraktor" :D
Blir nog en jäkligt läcker XC70! Men kommer inte 4,5" utblås se tantigt ut på en XC70?
av Mikko80mikko80
KÅNY skrev:Här kommer en To Do lista. Ni får gärna fylla på om ni tycker det saknas nåt.

1 Spacers 25mm (check)
2 Ledbelysning backlampor, sidospeglar markbelysning och skyllt belysning (check)
3 Rostfriskyddsplåt på översidan på bakre kofångare (check)
3 Vindavisare (check)
4 Ögonlock (check)
5 Sportluftfilter (check)
6xenonkonventera orginal heljus på volvo med fulla garantier.
7 Polestar uppgradering av avgasröret med ventileroch 4.5" dubbla utblås
8 Polestar Programvara 335 hk
9 montera Volvos orginal backkamera och vinkel kamera fram.
10 Hitta och montera in digital tv
11 Isommar blir det 9/20"fäljar runt om mmmmmmmmmm
Jag tycker listan ser bra ut.
Jag har lite grejer kvar till Volvo backkamera ex, styrenheten(pac), kabeln fram till skärmen,
T gren sladden för ström mellan trm och pac som ligger i bagaget. Om det är något du är ute efter?
av Schmoyoho
4,5" utblås lät ju som i övre laget. Två 4,5" istället för de nuvarande slutrören? Personligen tycker jag ju att lite mindre utblås fast två på varje sida kan vara riktigt snyggt, som på M5:orna. Iallafall om man har rätt stuk på rören.

Ska du byta hela systemet eller bara få mer ljud?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jag hade valt dubbla 4 utblås istället för 2 stora
Användarvisningsbild
av KÅNY
Alexas skrev:Jag brukar tycka att sånna här trådar är roliga men vissa saker förstår jag inte riktigt. Sportluftfilter, spacers t.ex?! Och på en xc70? Vad ska du göra av den? En sportbil?
Spacers förhindrar tåglooken som V70 XC 70 har orginal, nu sitter hjulen kant i kant med skärmarna, enbart en utseendegrej. Luftfilter är en tunnare sportfilter från JR som gör att motorn andas bättre och går lite renare. Men det monteras i orginalboxen så ingen skillnad i utseende.
Användarvisningsbild
av KÅNY
Schmoyoho skrev:4,5" utblås lät ju som i övre laget. Två 4,5" istället för de nuvarande slutrören? Personligen tycker jag ju att lite mindre utblås fast två på varje sida kan vara riktigt snyggt, som på M5:orna. Iallafall om man har rätt stuk på rören.

Ska du byta hela systemet eller bara få mer ljud?
Jag har pratat med Ferrita om helsystem med racecat, jag är ute efter samma ljud som V60 Polstar 350hk. Jo 4,5 är nog lite stort med 4" blir nog bra.

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]

Carplay trådlöst?

Lånar tråden lite. Någon som vet[…]