Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja men killen på Volvo som jag fråga vilken kopling jag skulle köpa gav mig fel nummer men tur att man bara hat 4mil till vparts lager så man kunde åka och byta på engång skulle ha den med fjädrarna han sa en helt annan till mig så tryckplata inte ens pas
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nu var det ju packningen bakom svänghjulet jag frågade över, inte lamellen :P
Anledningen till att den är så viktig att byta är för att dels kostar den typ 80spänn, och för att byta den måste man göra om HELA kopplingsjobbet med allt vad det innebär. Så den bör ALLTID bytas i samband med koppling/annan service som kräver att man plockar ner lådan - oavsett om den läcker eller ej.
av Schmoyoho
Hur blev det som en annan bil av ett lamellbyte menar du? Var den illa redan innan, typ slirade mycket? Om inte så hade iallafall jag räknat kopplingsbyte till en av de tråkigare utgifterna; saker som bara kostar pengar utan att synas eller kännas.
Schmoyoho kopplingen var inte så slirig men nu så är kopplings pedalen mycket mjukare och dragläget är lättare att hitta nu vad det var förut sen vart man ju tvungen efter som lamellen hade exploderat å var bara lud kvar av de
Volvo V50, elfel m.m.

Jag har gjort CEM under handskfacket, den var &a[…]

Det lilla plastlocket sitter med en hake på […]

Tre år med Volvo V90 CC

När jag hade min XC70 bytte jag bak förs[…]

Bromsvätskan kommer inte fram

Man kan inte trampa "för djupt". Ko[…]