- tor 27 aug 2015, 01:12
#999405
Men sen när jag började riva speciellt bak så såg man hur illa det var. Bland annat så var det stora hål i rambalkarna på båda sidorna. Fästena till bakre bärarma var också helt sönderrostade så bärarmarna var påväg att släppa, detta hade varit ganska svårt att reparera på ett bra sätt. Hela fästet till dragkroken och bogseröglan var också helt avrostade.
Men det var inte bara rosten, det var generellt sett ingenting på hela bilen som gick att använda. Det hade mer eller mindre blivit att bygga en hel bil från scratch och visst hade det varit roligt men det ligger inte riktigt i min budget eller min tidsplan just i nuläget.
Den har stått i nästan 2 år på jobb, fast där är väl inte direkt fuktigt. Däremot så bor tidigare ägare ganska nära havet, så det kan väl ha accelererat det en del när det väl har fått fäste.
Motorn har jag faktiskt sålt till en kompis som ska sätta den i en Porsche 944 :mrgreen:
Men vi får se sen vad det blir, har sålt ut en hel del grejer i garaget jag hyr, hade även inbrott så blev av med en stor del grejer. Ska försöka säga upp det och flytta hem allt. Har ett enbilsgarage hemma men där får Porschen stå, sen ska det byggas verkstad av vårt gamla stall. När det är klart så ska jag nog kunna ge mig på något mer amitiöst projekt :mrgreen:
Lucif3r skrev:Hm, nog för att dessa bilar börjar bli till åren, men så illa att dom 'måste' skrotas pga rost? Det måste ändå höra till ovanligheten... Hade den stått parkerad på en gräsmatta i X antal år eller nått?Jo det var väl lite så jag kände också. Visst det var hål i både dörrar och skärmar samt en del på huven men jag tänkte det är väl inga problem att fixa nya till.
Nog för att skrotade min 855a också mest pga. rost, men det var ju mer att jag kände att det inte var värt att 'laga upp' den - det var ju ändå bara en vanlig T5a med kass toppackning och trökomat. Fanns inget som inspirerade mig att lägga ner energi på den när jag ändå hade V70in i betydligt roligare skick :)
Men du får väl göra som alla andra, hinka ner motorn i en 7/900-serie
Men sen när jag började riva speciellt bak så såg man hur illa det var. Bland annat så var det stora hål i rambalkarna på båda sidorna. Fästena till bakre bärarma var också helt sönderrostade så bärarmarna var påväg att släppa, detta hade varit ganska svårt att reparera på ett bra sätt. Hela fästet till dragkroken och bogseröglan var också helt avrostade.
Men det var inte bara rosten, det var generellt sett ingenting på hela bilen som gick att använda. Det hade mer eller mindre blivit att bygga en hel bil från scratch och visst hade det varit roligt men det ligger inte riktigt i min budget eller min tidsplan just i nuläget.
Den har stått i nästan 2 år på jobb, fast där är väl inte direkt fuktigt. Däremot så bor tidigare ägare ganska nära havet, så det kan väl ha accelererat det en del när det väl har fått fäste.
Motorn har jag faktiskt sålt till en kompis som ska sätta den i en Porsche 944 :mrgreen:
Men vi får se sen vad det blir, har sålt ut en hel del grejer i garaget jag hyr, hade även inbrott så blev av med en stor del grejer. Ska försöka säga upp det och flytta hem allt. Har ett enbilsgarage hemma men där får Porschen stå, sen ska det byggas verkstad av vårt gamla stall. När det är klart så ska jag nog kunna ge mig på något mer amitiöst projekt :mrgreen:
Volvo XC70 D4 AWD -15