Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Siqqe
MartinS skrev:
grillchips skrev: Men.. Den där ratten.. Svärfar har den i sin V70 och jag förstår mig inte på kulören. I övriga inredningen så är färgen toksnygg men på ratten, nä. :oops:
Tur att smaken är olika, jag älskar verkligen färgen på ratt och knopp. Samma interiör med svart knopp och ratt ser så mycket tråkigare ut tycker jag. Däremot är jag bra sugen på sportratten, men 4lax är tydligen liiiiite för mycket eftersom jag ännu inte slagit till. Men vi får se...

/Martin
Jag håller med dig. Jag har samma färg på min inredning i min V70II. När jag köpte bilen tänkte jag - "Snygg inredning men den där ratten måste jag byta". Men nu efter några månader så tycker jag faktiskt det ser bättre ut med ljus ratt...

Blir förmodligen ljus inredning och ratt även i nästa bil. ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kände faktiskt också så Siqqe, precis likadant. Jag kände likadant för ek panelen, jag ville liksom inte ha 'gubbträ' i bilen. Men när jag väl satt där kändes det så rätt med en bred matt levande ekbit mitt i det ljusa, känns sjukt exklusivt jämfört med silverfärgad plast.
Användarvisningsbild
av Allinug
Jättefin bil! Det är klart att det ska vara äkta trä och inte plastbitar som inlägg. :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
4k för en ratt på en så ny bil var inte alls så farligt ändå. Om jag inte missminner mig kostar ny ratt till 960/850/x70 runt 3k, och dom är ju "lite" mindre exklusiva(inga rattkontroller osv) :roll:

Men jag förstår vad du menar, 3 eller 4k är en skaplig slant för "lull-lull" oavsett vad det gäller.
Finns mycket roligare saker att lägga dom pengarna på än en simpel ratt :) Speciellt när det inte är något fel på den.
Hade den varit chock-rosa eller något sånt så hade det väl varit en annan 5a... :P

Nackdelen med ljusa rattar är ju dock att dom blir så fruktansvärt (visuellt)slitna med åren, jämnfört med t ex en svart.
av Siqqe
Lucif3r skrev:Nackdelen med ljusa rattar är ju dock att dom blir så fruktansvärt (visuellt)slitna med åren, jämnfört med t ex en svart.
Det gäller iofs alla rattar oavsett färg.

Sen hur sliten ratten blir beror på hur man använder och underhåller ratten.

Jag som är bilpedant ända ut i fingerspetsarna glider t.ex. aldrig med handen över ratten. T.ex. när man har svängt fullt och ska låta ratten återgå till sitt normalläge. Tjatar som fasen på sambon om att göra likadant men det är inte lika enkelt. ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
Exakt Siqqe, rattar slits lika mycket oavsett färg. Fördelen med en ljus är att du ser när den börjar bli smutsig och då kan man göra rent den. Men om man däremot låter bli att tvätta den och låter smutsen agera sandpapper så slits dom fort. Jag vill påstå att min ratt som gått 11kmil nu inte är långt ifrån nyskick. Det gäller bara att hålla efter den.
Användarvisningsbild
av MartinS
En liten semesterbild från årets bilsemester.

Bild

Det är fantastiskt va lågt den varvar i höga hastigheter, och vilket klipp sedan. Man känner en knuff i ryggen när man stämplar i 190-200km/h. En vettig marchhastighet är runt 180, då går den verkligen jättefint och tyst. Vid dryga 200 hör man en del vindbrus från takluckan, lite opremium...

Bränsleförbrukning är ju det hetaste, även i bilintressekretsar nu för tiden. 1,4L/mil Rostock-Berlin-Flensburg, rätt bra för en bil med cw värde som en ladugårdsdörr. Detta med högsta möjliga hastighet vid rådande väder och trafiksituation (blev med andra ord aldrig omkörd på frifartsträckorna).
Användarvisningsbild
av MartinS
Bilen tuggar på som bruksbil med puts. La på vinterdäck, bytte kupé mattor och petade i säkringen för strålkastarspolarna förra veckan. Nu kan kylan och snön komma.

För en månad sedan åkte jag till Skåne och hämtade en ny leksaksbil, 80 mil med boggietrailer över en dag. Gick fantastiskt fint även på vägen hem med cirka 1.9ton på kroken. Inga problem att köra om heller, säkerligen snabbare än svågerns V70N 170hk om man skall jämföra med något. XC60 T6 är en helt sagolik dragbil, det har jag sagt förr genom åren också men jag har aldrig kört så långt med så tungt släp på så kort tid förut. 1.25L/mil är inget att gnälla om tycker jag, med 25km/h över hastighetsbegränsningarna hela vägen.

Bild
Användarvisningsbild
av Fokuserad
25km/h över hastighetsbegränsningarna med 1.9 ton på kroken? Inte för att vara den som är den, men det känns direkt obra.

Sen är du ju från Tjörn också. :wink:

/Orust born-and-raised
av Andis
Martin S

Du kommer inte kunna byta bil nånsin, eller ?

Gratulerar till ett riktigt fint och udda exemplar du fått tag i.

Skulle jag vara dig skulle jag ha svårt att sälja den nån gång. speciellt eftersom det troligen inte kommer en så rolig efterföljare någon gång mer heller. T6 6cyl är verkligen en härlig motor. Tycker den gör sig ännu bättre i verkligheten en på pappret. Gillar själv speciellt den tysta och starka gången på låga varv som att det känns att den accelererar kraftigt redan vid 2000 Rpm och så tyst. (Har visserligen bara kört den i V60 men så mycket lättare är väll inte den att det ska bli så stor skillnad)

Ir reflekterande rutor vad har man det till? Polisens laser eller vad ?

Med vänlig hälsning,
Andis
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]