Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
290nm tror jag inte, med tanke på att min T5a, som har 1 cylinder mer och 65hk mer, har 310nm(en 2.3T5 har 330nm).

Men 160hk på 4 cyl och 2.0l.... Gissar då på att den laddar någonstans mellan 0.5 och 0.6.

Vart i registret kommer laddet på den? t ex min T5a börjar ladda vid 2k och når fullt ladd vid 2600-2800rpm beroende på belastning.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Lucif3r skrev:290nm tror jag inte, med tanke på att min T5a, som har 1 cylinder mer och 65hk mer, har 310nm(en 2.3T5 har 330nm).

Men 160hk på 4 cyl och 2.0l.... Gissar då på att den laddar någonstans mellan 0.5 och 0.6.

Vart i registret kommer laddet på den? t ex min T5a börjar ladda vid 2k och når fullt ladd vid 2600-2800rpm beroende på belastning.
Ungefär runt 2500-2800rpm börjar den ladda, nånstans runt 3500-3800rpm är det nog fullt.
Ska titta efter lite noggrannare nästa gång jag kör :)

Volvo S40 2.0t -99
Fotograf | Biltok | Entreprenör
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hehe min börjar att ladda vid 1100 rpm och jag har fullt laddtryck vid 1700 rpm om jag drar på 4 an eller 5 ans växel :D
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Bild
Bild
Bild
Kaffe är viktigt!
Bild
Bild
Bild
Bild

Nu är vevhusventilationen rengjord.
Oljefällan och slangen ifrån ventilkåpan fick sig ett dieselbad.
Fy faaaan, va mkt bös där va.

Efter att jag fått insuget på plats och börjat koppla allt omkring märker jag att jag glömt slangen ifrån ventilkåpan, så tekniskt sett har jag rivit det två ggr. Bild

Tänkte försöka mig på att göra ngn form av guide för att genomför rengöring, om inte det redan finns alltså.

Volvo S40 2.0t -99
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Finns en bra guide, kasta skiten åk till Volvo och köp nytt :lol: :wink: Oljefällan kan man ju rengöra men slangarna gäller det att inspektera så att dom inte är allt för hård för då är det bara en tidsfråga innan dom spricker och man måste ner med allt igen.

Hammaren är det bästa verktyget när man mekar, jag ser att du har använt den flitigt :mrgreen:
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
DayDreamer skrev:Finns en bra guide, kasta skiten åk till Volvo och köp nytt :lol: :wink: Oljefällan kan man ju rengöra men slangarna gäller det att inspektera så att dom inte är allt för hård för då är det bara en tidsfråga innan dom spricker och man måste ner med allt igen.

Hammaren är det bästa verktyget när man mekar, jag ser att du har använt den flitigt :mrgreen:

Så fort jag hittar en bra plats för en catch tank ska jag göra det enkelt för framtida service.
Kollade över det jag kunde och det såg bra ut.

Haha, hammaren fick jag lite användning av, men bara med lite kluriga klammrar. ;)
Våld löser allt :P

Volvo S40 2.0t -99
Användarvisningsbild
av svergie2
Lucif3r skrev:290nm tror jag inte, med tanke på att min T5a, som har 1 cylinder mer och 65hk mer, har 310nm(en 2.3T5 har 330nm).

240Nm@1800-4500 :) Börjar ladda runt 1100 rpm Bild

//Kantig unge.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
RaggeNo1 skrev:
DayDreamer skrev:Finns en bra guide, kasta skiten åk till Volvo och köp nytt :lol: :wink: Oljefällan kan man ju rengöra men slangarna gäller det att inspektera så att dom inte är allt för hård för då är det bara en tidsfråga innan dom spricker och man måste ner med allt igen.

Så fort jag hittar en bra plats för en catch tank ska jag göra det enkelt för framtida service.

Haha, hammaren fick jag lite användning av, men bara med lite kluriga klammrar. ;)

Volvo S40 2.0t -99

Ok vad bra :)

Ja dom där en gångs slangklämmorna är rena skiten, jag antar att det var dom du använde hammaren till.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
DayDreamer skrev:
RaggeNo1 skrev:

Volvo S40 2.0t -99

Ok vad bra :)

Ja dom där en gångs slangklämmorna är rena skiten, jag antar att det var dom du använde hammaren till.
Jajjemen, jag hatar de jävlarna Bild

Volvo S40 2.0t -99
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]