Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Braweheart skrev:
DayDreamer skrev:Men vad tusan kan ha hänt med blockpackningen då :shock: ? Är det dålig kvalité på biltemas blockpackning?

Tur iaf att det är enkelt att byta blockpackning på dom :)
Ja du inte vet jag.. Har inte en aning om kvalitén.. Men polarn tror att de är pga att ja inte efterdragit toppbultarna.
höll på hela dagen igår..
Ja nu när du säger det så kan det vara mycket möjligt, vissa säger att nej det behövs inte medans andra säger att det skadar ju absolut inte nu vet jag inte vad som är rätt eller fel. Nu är det ju inget stort projekt med att efterdra bulten på denna motor så jag tycker att du ska göra det denna gången :D Du drog väl även bultarna i ett speciellt mönster för att få ett jämt tryck över hela packningen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Aldrig hört att man ska efterdra några toppbultar... Dom ska ju dras med ett specifikt moment, varken mer eller mindre.
Om jag inte minns galet så har även rödblockarna sträckbultar till toppen...? Och sånna bultar ska man absolut inte efterdra, då är risken stor att dom går av istället.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja just det ja är det sträckbultar så är det väldigt dumt att efterdra tänkte inte på det :)
Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:Aldrig hört att man ska efterdra några toppbultar... Dom ska ju dras med ett specifikt moment, varken mer eller mindre.
Om jag inte minns galet så har även rödblockarna sträckbultar till toppen...? Och sånna bultar ska man absolut inte efterdra, då är risken stor att dom går av istället.
Jo det är 10.9 sträckbult.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004