- mån 23 maj 2016, 19:01
Hmm... Har aldrig efterdragit toppbultarna när jag haft någon topp av faktiskt, aldrig råkat ut för detta heller!?
Moderator: Moderatorer
Braweheart skrev:Ja nu när du säger det så kan det vara mycket möjligt, vissa säger att nej det behövs inte medans andra säger att det skadar ju absolut inte nu vet jag inte vad som är rätt eller fel. Nu är det ju inget stort projekt med att efterdra bulten på denna motor så jag tycker att du ska göra det denna gången :D Du drog väl även bultarna i ett speciellt mönster för att få ett jämt tryck över hela packningen?DayDreamer skrev:Men vad tusan kan ha hänt med blockpackningen då :shock: ? Är det dålig kvalité på biltemas blockpackning?Ja du inte vet jag.. Har inte en aning om kvalitén.. Men polarn tror att de är pga att ja inte efterdragit toppbultarna.
Tur iaf att det är enkelt att byta blockpackning på dom :)
höll på hela dagen igår..
Lucif3r skrev:Aldrig hört att man ska efterdra några toppbultar... Dom ska ju dras med ett specifikt moment, varken mer eller mindre.Jo det är 10.9 sträckbult.
Om jag inte minns galet så har även rödblockarna sträckbultar till toppen...? Och sånna bultar ska man absolut inte efterdra, då är risken stor att dom går av istället.
DayDreamer skrev:Ok gött att du fick den såld :DSkönt som fan.. så nu e de bara Stora och Lillablå kvar..-)
Nu har bilen vart in på säkning med H[…]