Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jimlindeborg
C30Robban: Tack, är riktigt nöjd med skenet! :D

Var och köpte Meguiar's snabbvax i fredags och tänkte provade det idag. Kliade så mycket i fingrarna igårkväll så kunde inte låta bli att åka till tvätthallen och prova behandla bilen med det. Vilket djup i lacken det blev! :-)-) Hade turen att få med mig en kär vän som kan hantera en kamera också.

Bild
Bild
Bild

Idag hade vi ca 15 grader varmt i skuggan så suget efter sommarpuckarna är ganska stort nu. Tänkte ta mig ut till farsan på tisdag och vaxa dom 3 fälgarna jag har kvar och eventuellt slänga på dom till nästa helg :D
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Idag åkte sommarpuckarna på, vilken härlig känsla! :) Får dock se hur lönge jag rullar på dessa, letar efter ett par tum större! :lol:

Bild
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Bromsbyte bokat. Så den 17 April ska kärran in på lite underhåll. Min PST påpekade attt dom började bli slitna på senaste servicen så lika bra att få det gjort :)

Bild
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Händer inte så mycket här, går och väntar på att lämna in bilen nästa vecka på bromsbyte. :) dök upp ett paket ifrån Pingens Bilvård på posten idag så nu kan bilen få sig en behandling innan Barkarbyträffen den 2 Maj. Då kommer jag stå där på Volvosofsweden's del av parkeringen med en massa andra fina Volvo :)

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Idag så byttes bromsbeläggen inne på Bilia, gick snabbt och smidigt. Självklart då hade ju lite av färgen på bromsoken skavts bort så hade lite terapiarbete nu ikväll. Målade ett lager till svart hammarlack på oken, nu är snart dags för nästa steg när det gäller bromsarna, R-design loggan! 8)

Bild
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Igår så ägnades det en heldag åt bilen. Den sista tuschen på bromsoken fixades samt polering. Blev riktigt nöjd med oken faktiskt, inte sett någon annan ha något liknade :) Måste återigen tacka P210 för grym service gällande dekalerna som användes :)

Bild
Bild
Bild
Bild

Medlet jag använde mig av var Menzerna PF2400 och Polish & Sealant. Funkade utmärkt och var lättarbetat. Skulle kanske kunna gå på med både grövre och finare medel för att få upp lite mera glans. Men detta duger sålänge, var ju första gången jag polerade helt själv så :)

Nu ska jag bara lägga på ny gul film på dimljusen och sen är bilen redo för Barkarbyträffen :-)-)
Användarvisningsbild
av grillchips
La du märke till några tvättrepor som du lyckades polera bort?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 24
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]