Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det är inte min bil, däremot så var Webbis upp på besök. Det är vinterhjulen som sitter på bilen på bilden och dom sitter fortfarande på. Man kan lyfta en bil för annat än att skifta till sommarhjulen ;)

Lite skoj att bilen var för låg för att vi skulle få under lyftarmarna, därav plankorna på golvet.
Just ja, han hade finlir som vinterskor också! :)
Då får ni ju berätta vad ni har gjort förstås, seså!
Ops! Inte första gången jag missar att titta på bilden... förlåt Brainy.. och Webbis.. vem som nu blev mest stött. :) Nu snöar det för fullt utanför fönstret igen.. slask imorgon bitti gissar jag på. :(
Skapligt trådlyft jag gör nu, men vetinte hur många gånger jag har glott igenom den här tråden och dregglat. Den är så snygg, Cratus fälgarna är ju som en käftsmäll! Skulle behöva få på 20" på min med :D

Men vad händer med bilen nu för tiden? :D
Mer än ett exploderat 18" vinterdäck i vintras vilket gjorde att resten av vintern avverkades på 16" samt en brusten h&r-fjäder som bytts har det väl inte hänt så mycket för webbis.

Någonstans kommer väl ett stopp för hur mycket det går att göra utan att "överstyla" ;)

Lite roligt dock (för mig) är att frugan körde denna bil på 16" vinterdäck i vintras och tyckte att den var stötigare än min med 20"
(Sen så lär ju jag då lägga till att webbis har sjukt mycket bättre väghållning i v50in)
Jag blev själv väldigt förvånad över hur hårda svärmors däck var på hennes Cactus, 16" där med. Förväntade mig en avsevärd skillnad mot mina 19" på V50n men det är definitivt försvinnande liten skillnad.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Provar kanske Corteco och sparar en slant på[…]