Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Tjabba!

Har inte hänt så mkt, eller snarare ingenting.
Bilen har betett sig lite skumt, helt plötsligt började den knacka och när jag rondellkörde började oljelampan lysa (inte när jag kör rakt fram).

Förstår inte varför det gått åt olja nu, helt plötsligt.
Den har inte visat några tendenser till att dricka olja.
Dessutom har väggen ute på parkeringen en fin svart fläck (stänk) från utblåset.

Frugan blev lite arg häromdagen när hon gick bak bilen och jag gasade till, det resulterade i att hennes ben + sko blev blött med oljigt stänk.

Kan det bero på vevhusventilationen att trycker olja?

Borde inte problemet med vevhusventilationen gå att lösa smidigt med en catch tank istället för att behöva riva insuget när det sätts igen?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan kanske vara turbon som läcker igenom oljan, Men börja med att rengöra vevhusventilationen om inte den är rengjord, kör du för länge med tät vevhusventilation så finns risken att du blåser packningarna och packboxarna.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Ja, har läst att det göra vid 15k mil och nu har ju denna gått 20k.

Ny insugspackning är på väg. Ska även göra det enklare för framtida rengöring när jag ändå river det.

Turbon ska jag känna på i veckan, tänkte jag.

OM den nu skulle glappa, ska man satsa på original eller V70-snurra? Har läst att de passar!?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hmm ingen aning, vad sitter det för turbo snurra i nu? Du är väl inte ute efter något vrål åk? för i så fall så kan jag rekommendera 13t som bland annat sitter original i X70 2,5T tror att man även hittar samma agg i en 940 ltt och ftt men där heter dom möjligtvis 13g.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
DayDreamer skrev:Hmm ingen aning, vad sitter det för turbo snurra i nu? Du är väl inte ute efter något vrål åk? för i så fall så kan jag rekommendera 13t som bland annat sitter original i X70 2,5T tror att man även hittar samma agg i en 940 ltt och ftt men där heter dom möjligtvis 13g.
Nej, tänkte mer om de är lättare aty hitta/billigare.

Det är original och jag inte blekaste vad de heter :/
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är nog lättare att hitta turbos till X70 än vad det är till S/V40 skulle jag tro men har absolut inte den blekaste.
Ok vet inte heller vad turbo agget i S/V40 heter det ser ju annorlunda ut mot x70 så det borde ju heta något annat tycker jag :)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 21
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004