Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av olofp
Det ser inte ut att bli någon vaxning den här veckan, det är lite för kallt ute. Får väl se om prognosen vänder.

Däremot var jag nyss ute och polerade upp Volvomärket på ventilkåpan. Jag tog våtslippapper och sen autosol efter tips här på forumet. Det blev mycket bättre än innan även fast jag gjorde det rätt snabbt.

Bild

Jag har också varit till en bilfärgsfirma här i stan som har blandat till en sprayburk med färg åt mig så att jag kan lacka bland annat tankluckan. Det ska bli spännande att ge sig på det projektet. Mannen i butiken var snäll och gjorde en färgmätning på bilen :-)-)
av olofp
White skrev:Snyggt med Volvo texten! :-)-)
Tack! Ja, det var ett snabbt ingrepp men det blev en stor förbättring.

Nu har jag slipat och sprayat om tankluckan med färgburken jag köpte imorse. Det blev ett dugligt resultat i alla fall. Färgen på luckan känns lite mattare än resten av bilen. Finns det någon man kan göra åt det? Typ köra nån slags polering? Jag har noll koll på sånt :D

Före:
Bild

Efter:
Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Även om tanklocket inte är perfekt(fast det kanske det är, svårt att avgöra på bild), så är det ju verkligen inget man lägger märke till, till skillnad mot hur det såg ut innan.

Klart man måste ha volvo-texten på ventilkåpan blankt och fint :-)-) Lite trist att det är plast på min T5a... svårt att polera det :lol:
av olofp
SA4AQS skrev:Trevligt och snyggt blir det, jag skulle börjat köra med lite rubbing.
Tack för tipset, det ska jag prova! Lägger nog på lite vax efter det också.

Lucif3r skrev:Även om tanklocket inte är perfekt(fast det kanske det är, svårt att avgöra på bild), så är det ju verkligen inget man lägger märke till, till skillnad mot hur det såg ut innan.

Klart man måste ha volvo-texten på ventilkåpan blankt och fint :-)-) Lite trist att det är plast på min T5a... svårt att polera det :lol:
Det blev inte perfekt, förutom att det är lite mattare färg så blev det även lite gropigt. Men jag börjar med rubbing!

Haha, du kanske kan fylla i bokstäverna med lite glansig färg :D
av olofp
Det blev något bättre med rubbing på luckan.

Förra helgen blev det vaxning av bilen. Jag körde en vända till med Biltemas Clay Bar kit (samma som i höstas). Leran tycker jag räcker till två omgångar men vaxet är det kvar en skvätt av.
Egentligen hade jag lite planer på att köpa polermaskin för att få bort tvättrepor men jag törs inte riktigt ta det klivet :oops:

Nästa grej att göra är att fixa med hjulhusen i bak, det har börjat lossna underredsmassa där. Jag tänkte ta bort massan i närheten av ställena där det lossnat, göra rent, eventuellt ha på rostätare och smeta på ny massa.

Nu har jag förresten bestämt mig för att ha bilen enbart på sommaren, jag börjar märka vad saltet på vintern gör med bilar :/
Frågan är om man ska ha en till 740 på vintern, eller om det blir någon annan bil. Fördelen med 740 är ju att jag har börjat lära mig att meka med dom..
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Då känns det mycket lugnare, har tä[…]

Fel centerhögtalare?

Bäst att kolla mina B&W så det inte[…]

Fjärrkontroll / Larmdosa

Hej! Försöker hitta en komplett fjä[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säke[…]