Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
DayDreamer skrev:Hmm den trävarianten till askkoppen bak har jag inte sett förut :shock: det måste ju vara det mörka riktiga träet för det andra är ju "plast trä" trä-imitation.

Bara få på ett par stänkskydd bak plus lackering av samtliga stänkskydd så kommer det att bli riktigt snyggt :-)-)
Den är helt i plast, men med en trä-look jag inte sett så ofta :)

Stänkskydden bak finns i Karlstad så det är på gång!
Användarvisningsbild
av Briander
garinge skrev:din framskärm ser lite bubblig ut i lacken, rost?
Japp :) men den är förvånansvärt rostfri förutom det där med tanke på milen den gått.
av Schmoyoho
Du testade väl bara fälgarna, du ska väl inte faktiskt byta bort de överlägset snyggaste fälgarna volvo gjort, åtminstone till 85x70-serien? Är kär i volans men de hade nog inte funkat på en P3:a vilket är synd :(
Användarvisningsbild
av Briander
Schmoyoho skrev:Du testade väl bara fälgarna, du ska väl inte faktiskt byta bort de överlägset snyggaste fälgarna volvo gjort, åtminstone till 85x70-serien? Är kär i volans men de hade nog inte funkat på en P3:a vilket är synd :(
Ja det var mest ett test för att de var billiga och jag är ändå gillar utseendet, men de får åka upp på hyllan snart och på med Volansen igen :) behöver dock fixa två däck, någon har köpt Antyre...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:
DayDreamer skrev:Hmm den trävarianten till askkoppen bak har jag inte sett förut :shock: det måste ju vara det mörka riktiga träet för det andra är ju "plast trä" trä-imitation.

Bara få på ett par stänkskydd bak plus lackering av samtliga stänkskydd så kommer det att bli riktigt snyggt :-)-)
Den är helt i plast, men med en trä-look jag inte sett så ofta :)

Stänkskydden bak finns i Karlstad så det är på gång!
Ok den verkar inte vara så vanlig iaf :)

Karlstad, där ska dom inte vara dom ska ju vara på bilen :D
Användarvisningsbild
av garinge
Briander skrev:
Japp :) men den är förvånansvärt rostfri förutom det där med tanke på milen den gått.
tråkigt, du borde ta tag i det där, kommer se tråkigt ut inom kort annars, räcker med lite
för mycket tryck på högtryckstvätten så vips är det hål här och där ... :(
Användarvisningsbild
av Briander
garinge skrev:
Briander skrev:
tråkigt, du borde ta tag i det där, kommer se tråkigt ut inom kort annars, räcker med lite
för mycket tryck på högtryckstvätten så vips är det hål här och där ... :(
Det har gått bra hittills som tur är, men mina erfarenheter av rost säger att det inte är någon idé att ge sig på det, att slipa själv och måla med sprayfärg håller kanske några månader. Och att göra det med riktig lackering osv är det inte värt känner jag. Men jag letar nya framskärmar då den på höger sida har en buckla, i samma färg, jag hoppas hitta några utan den där rosten.
Användarvisningsbild
av Briander
Tror också det börjar bli dags att byta servopump på den här gamlingen. Tidigare har den låtit lite några sekunder väldigt sällan, har kollat nivån ganska ofta och den är alltid okej, och under hela semestern var pumpen tyst, men den här veckan känns den som den klagat lite väl mycket vid svängande nästan stillastående.

I övrigt funderar jag på vindavvisare, snyggt eller inte? :?:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19

Bumpar en gammal tråd..... Är de bara k[…]

Byt bränsletrycksensorn

Har också Broditfäste med aktiv Brodith[…]

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]