Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Lucif3r skrev:Uhm, har 850 2.0 T5 bara en 13g? För en vanlig 2.3 T5a har ju 15T. 2.5T vet jag har har 13-turbo dock...
x70 2.0T5 är iaf identiskt med 2.3an förutom vev och kolvar, samt annan utväxling på lådan(och annan mjukvara då, givetvis).
Ja, så illa är det faktiskt. Samma i både 180 och 211hk-versionen. Sen är det 15G i 2,3-liters och en del säger 15T i T5-R. Sena 2,0 kan ha motorn med 16T sägs det. I och med X70 så började volvo krångla till det rejält med olika specifikationer på i mångt och mycket samma motorer.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
B5204T3, som x70 T5(och även R samt AWD) har(225hk) har aldrig funnits i 800-serien. Däremot, lustigt nog, finns den i vissa S80is upp t om -02 :lol:
B5204T2(tror det är den betäckningen) på 180hk har 13-turbo iaf, det vet jag. Samma som 2.5T har. 180hk'n är italiens motsvarighet till dom större 2.5T på 193hk som jag har läst mig till iaf. Lite lustigt dock att även AWD-modellerna fick T3an på x70 i italien, istället för den "svagare" 193hk'n som övriga marknader har :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det verkar ju vara rena rama djungeln, nästan som att denna dagen kör vi den här specifikationen nästa dag kör vi en annan :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Intressant samtalsämne! Jag får prova byta turbo, DP och box, tror vi båda har orangea spridare så det skiljer väl inte? Så får vi se hur den går. :)

Idag och imorgon jobbar jag med föräldrarna så det kommer bli en hel del plock eftersom polaren väljer att sälja sin 850 T5 i delar istället för att byta motor i den. Så är det någon av er som är sugen på en hel T5 225HK motor med 15g turbo och lite andra slangar och sånt så finns det en för 5000 i värmland. :)

Eftersom den står på gården så blir det väldigt enkelt att flytta över saker, och han har faktiskt en hel del som jag kommer ta över! T.ex
* Bakljus
* Gasdämpare till baklucka
* Diskanter bak och fram
* Airbagsläder till passagerarsidan
* Diverse lock till olika grejer i motorn
* Bussning till övre motorfäste
* Sugen på hans frambromsar, dom ser lite grövre ut men är osäker. Slitsade och borrade men ska kolla mer in på det.
* Styrbox med chip
* Turbo
* 3" DP med racekat och 3" till utblåset
* Locket till lampa i taket eftersom min gick sönder för ett par dagar sedan
* Motorfläkt
Säkert massa annat som jag inte kommer på men kommer nämna allt när saker händer.

Idag har jag pillat en del vid bakluckan, eftersom den har behövt en pinne för att hålla sig uppe kände jag att det kanske var dags att byta..

Bild

Volvo originaldämpare som är helt slut VS. biltema grejer som fungerar ;)
Bild

Biltema är det som ger! Bytta bakljus till lite fräschare, även bytta diskanter bak då mina av någon anledning inte fungerade.
Bild

Alla lampor fungerar och lyser lika mycket (innan vad en lampa tonad så såg ut som jordfel..)
Bild

..och i med ljudet :-)))))
Bild

Bästa storlek av låda jag varit med om :D
Bild

På håret 8)
Bild

Imorgon blir det förhoppningsvis motorfläktbyte och byta bakfjädrar!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det ser bra ut :D

Självklart är det Biltemaoriginal som ger :mrgreen:

Jag skulle också behöva nya gasdämpare men eftersom att det är "elektroniskt" öppning av bagage luckan på S70 så är det ganska svårt att komma åt dom när man är på skroten.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Lucif3r skrev:Biltemas sportskivor har fått rätt bra kritik av dom som kört med dom, om man kombinerar dom med lite roligare belägg. Så, får du dom för en billig slant så varför inte? Lär ju inte bli sämre iaf.
Intressant! Tror dock han kör på original bromsok och belägg.

-----
Blev inte mycket skruvning idag trots allt, lång dag på jobbet, stekhett och hemlängtan gjorde det inte direkt jättekul att skruva.
Men tog iallafall tummen ur röven och bytte motorfläkten, det var som DayDreamer sa att den hade kärvat ihop totalt. Gick inte att snurra på med handen.

Fläkten såg lite annorlunda ut (den som satt i hade mer vingar fast smalare)
Bild

Någon som vet såhär på rak arm om denna radiator är eftermarknad? Den var iallafall lite tjockare (3,75cm från det svarta, medans den på T5an var 2,75cm)
Bild

Inte mycket mer än så gjort på bilen, blev skitglad när jag hörde fläkten hoppa igång. Bara sätta sig i bilen och ratta hemmåt till Arvika.

Dags att byta framruta känner jag.. Levt med detta i 3 år men har aldrig haft ork eller pengar till det.. Tror heller inte det är något man kan ta på försäkringen. (?)
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Yey för en gång skull hade jag rätt :roll: :lol: :lol:

Du kollade inte om fläkten som satt i din bil var original eller om den andra fläkten var original?
Med tanke på att fläkten var stum så måste det ha blivit ganska så varmt i ledningarna till den otroligt att reläet klarade sig.

Ingen aning med kylaren tycker den ser ut att vara original ser iaf ut att vara precis samma som sitter i min bil, men egentligen är det inte samma. Själv så åker jag på att byta kylaren då den läcker i skarven på sidan, Hade jag inte varit något rädd om min bil så hade jag hällt i ingefära i kylsystemet :) :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
DayDreamer skrev:Yey för en gång skull hade jag rätt :roll: :lol: :lol:

Du kollade inte om fläkten som satt i din bil var original eller om den andra fläkten var original?
Med tanke på att fläkten var stum så måste det ha blivit ganska så varmt i ledningarna till den otroligt att reläet klarade sig.

Ingen aning med kylaren tycker den ser ut att vara original ser iaf ut att vara precis samma som sitter i min bil, men egentligen är det inte samma. Själv så åker jag på att byta kylaren då den läcker i skarven på sidan, Hade jag inte varit något rädd om min bil så hade jag hällt i ingefära i kylsystemet :) :mrgreen:
Ja jag vet inte vad som har gått snett, fläkten har ju fungerat i de 3 åren jag har haft den, väldigt många varma dagar den fortfarande hållt motorn i rätt temperatur. Sen så gick den ju sönder på en av de första varma dagarna 2016. Jag tänkte att om fläkten även dragit med sig ytterligare några komponenter så bytte jag den andra lilla boxen som sitter bredvid relät, bara för att vara säker. Fläkten gick igång efter några minuters tomgång precis som jag minns att den brukar göra, så allt verkar frid och fröjd!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 33

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]