Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
DayDreamer skrev:Ja fälgarna blev fina efter en tvätt :)

Det sitter lampor i radion som brukar gå sönder tyvärr kostar dessa lampor nästan 60kr styck och jag har för mig att det åtgår så många som 6 stycken.
Tycker det känns mer som ett konstigt elfel nästan? När det lyser även när den inte är påslagen. Kanske får skruva isär den.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jaha nej men det är normalt :) det ska vara så. Det är bara skärmen som slocknar när du stänger av radion, resten av belysningen går på reostaten där av att du kan höja och sänka belysningen, förresten jag tror även att skärmen går på reostaten men den ska vara släkt när radion är av. :D
Användarvisningsbild
av Briander
Aha! Men skumt för innan jag bröt strömmen så var allt släckt när den var avstängd, och allt lyste när den var på. Nu på kvällen ser man inte övriga reglagen och det är trist.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:Aha! Men skumt för innan jag bröt strömmen så var allt släckt när den var avstängd, och allt lyste när den var på. Nu på kvällen ser man inte övriga reglagen och det är trist.
Ja det var det :o
Kan ta några bilder på hur min radio beter sig i belysningen i kväll, då har du något att jämföra med. :)
av Schmoyoho
Prova ge den en välriktad *bonk*. Funkade i en kompis S60 där alla dioderna till sätesvärme och defroster fram/bak slocknat. Bonk och så lyste de igen :D Min kupéfläkt gnisslar en del också lite mer ibland än annars, en lätt bonk med foten mot ungefär där den sitter så blev det tyst en stund. En lightversion av "mend it with a hammer".
Användarvisningsbild
av Briander
Schmoyoho skrev:Prova ge den en välriktad *bonk*. Funkade i en kompis S60 där alla dioderna till sätesvärme och defroster fram/bak slocknat. Bonk och så lyste de igen :D Min kupéfläkt gnisslar en del också lite mer ibland än annars, en lätt bonk med foten mot ungefär där den sitter så blev det tyst en stund. En lightversion av "mend it with a hammer".
Får testa detta 8) Brukar funka bra för oljud eller gnerk i paneler också.

Har fått tag i en uppsättning bättre begangande Continental Sportcontact till de "nya" fälgarna, dock i dimension 225/45 och jag är så petig med dimensioner så det känns nästan fel att montera på, det är ju för mycket profil... Men ska nog testa och se om jag tycker det ser förjävligt ut :lol:
Användarvisningsbild
av Briander
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Det är bruna kontakter som är till torkarmotorerna dom sitter precis ovanför strålkastarna, bara att rycka ur kontakterna så är allt klart.
uh.... ovanför...? Mina satt då under strålkastarna, där motorn sitter ... Enda som sitter ovanför strålkastarna är huvwiren...
Jo det stämde, kopplade ur häromdagen, bra placering :)

Nu är frågan hur man plockar bort hela motorn, vad behöver man demontera för att komma åt?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Briander skrev:
Jo det stämde, kopplade ur häromdagen, bra placering :)

Nu är frågan hur man plockar bort hela motorn, vad behöver man demontera för att komma åt?
Ok så bra :D

Torkar motorn på vänstersidan är ganska enkel att plocka bort, men den på högersidan är desto värre. Man får typ bort med fronten eller något sådant, har inte tagit bort mina torkarmotorer då jag inte gillar det tomma hålet som bli efter. Utan jag lackade torkararmarna i samma färg som bilen, bara det gjorde stor skillnad. :D
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det går att få ur höger motor också utan att riva halva bilen.... Men det är f-n inte kul och en hyffsad mängd våld behövs allt :roll:

Batteriet behöver du plocka bort sen är det bara skruva loss skiten och plocka ur vänster motor.
Och jag föreslår så mycket som möjligt på höger sidan, såsom spolarvätskeröret och så många kablar och kontakter som möjligt. Ladda ordförrådet ordentligt med väl utvalda ord också :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19
Bromsbelägg

Skulle också köpa ate, erkänt bra.

Motorbyte Volvo 240

Underdelen på en kontorsstol fungerar bra so[…]

Vad intervallen är vet jag inte men som Erik […]