Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Du har inte funderat på att måla skivorna i silver? Skulle göra sig snyggt mot bromsoket.
Jo det var tanken när jag måla oken i våras men vet inte riktigt varför det inte blev så :P
Svart är nog snyggast när skivorna är nya men när dom väl har varit med ett tag så tycker jag bara att det ser skitigt ut, färgen tappar sitt djup. Visst man kan ju måla upp dom med svart bromsoks färg men då blir dom nog för blanka istället :roll:
av Nicke83
Jonnybcool skrev:Lite att greja med till helgen.
Bild

Har inte tagit några bättre bilder på den men kommer väl framöver kanske. Här kommer en spontanbild jag tog häromdagen.Bild

Håller det verkligen att lacka stänkskydd?

jag menar de böjs ju och utsätts för mycket stenar å grus osv?
Den färgen bör väl inte sitta kvar speciellt länge?
Senast redigerad av 1 Nicke83, redigerad totalt 0 gånger.
av Nicke83
Jonnybcool skrev:Äntligen fått tummen ur och montera dioder i innerbelysningen.
Bild

Vad köpte du för lampor till din bil? Och vars köpte du dom?
Funkar det bra utan canbus? Eller har du canbus?
Har själv lackade stänkskydd och dom är lika fina nu som dom var när jag lackade dom föra året. Gör man bara ett bra grundarbete innan man lackar dom så håller det länge och inte glömma att man måste ha plast primer.
DayDreamer skrev:Har själv lackade stänkskydd och dom är lika fina nu som dom var när jag lackade dom föra året. Gör man bara ett bra grundarbete innan man lackar dom så håller det länge och inte glömma att man måste ha plast primer.
Men insidan må ju bli väldigt blästrad av sten å dylikt?
Därför skulle man fått i gjutna stänkskydd i bilens färg istället men de finns väl knappast att köpa :lol:

Bra grundarbete hur menar du då? Enda man behöver göra är väl plastprimer, lack å kanske klarlacka dom?
Nicke83 skrev:
DayDreamer skrev:Har själv lackade stänkskydd och dom är lika fina nu som dom var när jag lackade dom föra året. Gör man bara ett bra grundarbete innan man lackar dom så håller det länge och inte glömma att man måste ha plast primer.
Men insidan må ju bli väldigt blästrad av sten å dylikt?
Därför skulle man fått i gjutna stänkskydd i bilens färg istället men de finns väl knappast att köpa :lol:

Bra grundarbete hur menar du då? Enda man behöver göra är väl plastprimer, lack å kanske klarlacka dom?
Ja insidan tar stryk ganska fort, jag brydde mig aldrig om att lacka insidan då det som sagt slits bort väldigt snabbt och att det skulle bara se allmänt konstigt ut eftersom att innerskärmarna är svarta.

Ja om dom är nya så räcker det med att jämt torka av dom med thinner och på med plastprimer, men mina var inte nya så jag fick bada dom i avfettning ganska länge plus många av torkningar med thinner, så fick jag till slut bort alla tjära prickar och all annan smutts. Annars är det som sagt på med plastprimer (ett måste) sen på med lacken och sist på med klarlacken (är ett måste om du har metalliclack)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 40
Byta spridare

De höll sig inte till överenskommelsen o[…]

Varifrån tar du ström till USB laddar[…]

Frihjulet går väldigt trögt Man[…]

Reparera Garo motorvärmare