Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Briander
Japp det stämmer, sköna som attans men framförallt förarstolen är lite för blank, jag tänkte hitta någon bra spray och typ svamp(?) för att få tillbaka lite matthet i lädret. Har du något tips? Är inte alls hemma på det här.
Ska göra exakt så med emblemen, V60 och D3 ryker men Volvo får stanna. Det ligger i detaljerna etc. Och Volvo-LED blir beställt på måndag

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Briander skrev:Japp det stämmer, sköna som attans men framförallt förarstolen är lite för blank, jag tänkte hitta någon bra spray och typ svamp(?) för att få tillbaka lite matthet i lädret. Har du något tips? Är inte alls hemma på det här.
Ska göra exakt så med emblemen, V60 och D3 ryker men Volvo får stanna. Det ligger i detaljerna etc. Och Volvo-LED blir beställt på måndag Bild

Jag brukar gå på med turtle wax power out leather o skrubba rent ordenligt i alla sömmar o vrår innan jag går på med volvos lädervårdskit, brukar bli som nya och mjuka o goaBilddålig bild med bytte mobil idag så alla bilder är borta just nuBild
Screenshot_20200827-103531_Gallery.jpg
Screenshot_20200827-103531_Gallery.jpg (34.1 KiB) Visad 574 gånger
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Briander
Har ett sånt lädervårdskit liggande någonstans nu när du nämner det! Får ta detta en kväll efter jobbet och hoppas på en matt och fin finish till slut

Ramlös innerbackspegel borde jag hitta en igen också. Listan växer snabbt på saker att göra när man väl är igång.

Användarvisningsbild
av Briander
StefanN skrev:Det viktigaste är inte att smörja lädret, det är lackat så det suger inte åt sig. Att hålla rent är, dammsuga och torka är det viktigaste.
Ha hört om detta också, lustigt att nästan alla kit ändå innehåller nån form av smörj. Man vill ju ha det matt och helst inte halt.

Testade en vända med Turtles Wax Power out igår på framstolarna, tog på en ren vanlig svamp och skrubbade runt och torkade av med en vanlig mikrofiberduk. Blev nog ganska bra. Ska ta en vända till vid tillfälle.

Plockade bort V60- och D3-emblemen från luckan och även reklamlisten. Så lite bassaker är fixat.

Användarvisningsbild
av Briander
Sådär, emblem bortplockade, nya fräscha glödlampor i blinkers bak, nya LED i backljusen, och min sambo hjälpte till och gjorde rent även baksätet med samma medel som på framsätena. Det är en grund i alla fall.

Imorgon blir det en liten beställning på saker på jobbet.
IMG_20210131_161127.jpg
IMG_20210131_161127.jpg (106.1 KiB) Visad 502 gånger

Användarvisningsbild
av Briander
Den hänger mer mer än den vänstra ja, har inte kunnat kolla mer på det än, men borde hinna i veckan. Det sitter stabilt så vet inte riktigt varför det blivit sådär.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E