Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Du kollade aldrig på skroten ifall dom hade någon? Men 575 var ju inte så farligt dyrt för en ny heller.

Hehe lämna in polermaskinen och bilen på någon gymnasieskola som utbildar polerare så ska du se att dom lyckas med det omöjliga :mrgreen:
av Torparn12
Nä kollade inte skroten, jag har någon konstig egenskap att jag brukar vilja köpa nytt, självklart har jag en gräns för hur mycket det får kosta. Skroten åker jag till ibland men kan sakna att man oftast inte får gå omkring och skrota själv därinne, skroten jag brukar åka till är JB i Jönköping men har ca 16 mil dit så då måste man ha en liten lapp med saker nedskrivna. Ang polering har jag gett mig f-n på att klara det själv så man slipper betala 4-5000:- för att få det gjort, och vi har tyvärr ingen sån skola i Peking vad jag vet iallafall.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok här där jag bor finns det gott om skrotar som har självplock och billigt som bara den också :)

Jag gjorde också poleringen själv på min bil nu för någon vecka sen och jag vart mer än nöjd med resultatet.
av Torparn12
Nu blev jag avundsjuk på dej ang skrotar, här är det stopp vid disken, finns några turkskrotar men dom har i regel inga bilar nyare än 90 talet och upp till kanske -00. Klart man ska prova och polera bilen det värsta som kan hända är väl en omlackering av bilen :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Förstår det :mrgreen: men samma är det väl på dessa skrotar att det är bara äldre bilar, hittade dock några V70n 00-04 och en av dessa bilar hade många facelift saker invändigt. Bland annat ventilationsgallren från classic modellen som har en silvrig rand i handtaget, dom vart det ett jäkla liv om när jag la ut dom här :lol:

Ja absolut och kör man med en "musse pigg" maskin så är det ännu svårare för att det ska gå åt h-vete.
av Torparn12
Ja skulle vilja ha lite facelift detaljer i bilen typ blinkers/torkarspak och luftutblåsen. Tydligen som jag skrev i ett inlägg tidigare ska denna maskin vara skottsäker mot att tex bränna lacken, det kan heller inte bli rosor och det ska enligt dom som säljer dom räcka med att köra bilen en gång med polish och sedan lägga lackförsegling. Är det på det sättet är det ju inte vidare jobbigt att polera bilen, ska iallafall till nästa helg ge mig på poleringen har jag tänkt så den är skyddad i vinter och mer lätt tvättad, antar att när man sätter ner maskinen första gången så får man ont i magen. Det svåra tycker jag är att köra systematisk men antar att man delar upp bilen i tak först sedan motorhuven och så vidare.
av Torparn12
Hopp då har alla grejer kommit hem till mig och man blir som ett barn på julafton trots att jag vet vad alla kartonger innehåller, i varje fall blir det montering av intercoolerrör, magnetventil och lägga in nya programvaran imorgon. Kunde inte hålla mig så en intercooler är beställd från Do88 och den ska bara vara att montera där orginalet sitter och inga modifieringar behövs. Nu är det bara 5 gröna Boschspridare kvar och programvara för E85 sen har jag nått målet 400hk. När allt är färdigt med motor mm blir det att börja bygga ljudanläggning i bilen som jag förhoppningsvis ska tävla med nästa år. Updates och bilder kommer nog efter hand.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har raderat alla citeringar i tråden och ber ödmjukast om få direktsvar framöver.
Åter till bilen i fråga. Har du fått dit prylarna? Bilder tycker vi mycket om :D
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]