Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

LazerHawke skrev:Så Polestar blir bara en sommarbil? :)
Den ska vara påställd med vinterdäck för dem få dagarna det finns snö o is ;)
Besiktningen skiter ju nästan i bromsarna, så länge dom tar jämt och att det inte är några bitar från skivorna som har släppt så säger dom inget. Kompisen drog över en skiva med 5-56 bara för att den skulle bromsa sämre och lägga sig mer lika mot andra sidan som bromsade dåligt, det fungerade och bilen gick igenom.
Rudolfs skrev:
annars mer sedd som hobby bil? :)
Har fått underkänt på bromsar 1 gång också. Då var det stål mot stål, så det upptäcker de i alla fall :P
LazerHawke skrev:
Rudolfs skrev:
annars mer sedd som hobby bil? :)
Ungefär så :)
Bonden1989 skrev:Blir nog en bra bruksbil! :)
Fast de där panelerna i bilen var nog det fulaste jag sett! Faller mig inte alls i smaken... :*O/ Hade hellre kört runt med de original-gråa panelerna...
Ja den är inte köpt för sitt utseende på det sättet :) men jag känner inte dem spelar någon roll just nu, men snygga är dem inte :)
Schmoyoho skrev: Vibrationer eller kolvar som fastnar räknar jag väl till uppenbara fel.
Då kan jag meddela att kolvar som inte går att trycka in inte är något uppenbart fel, eftersom kolvarna fortfarande rör på sig så pass att dom belägg som sitter där tar som dom ska.
Det är först när du ska dit med nya belägg, som i regel är bredare/tjockare än dom gamla(av naturliga skäl ...), som taskiga kolvar märks då dom inte går att trycka in tillräckligt för att få plats med dom nya tjockare beläggen. Kolvarna rör sig inte många mm mellan ingen-broms och full-broms direkt...
Rudolfs skrev:
LazerHawke skrev:annars mer sedd som hobby bil? :)
Ungefär så :)
Jag tyckte det lät trist först för jag tycker det är lite i vardagen man blir kompis med bilen, om man får säga så :shock: Tyckte det nästan var tråkigt att sluta köra 240 för att den uppnått trotjänarstatus vilket tog ett tag för min nuvarande bil att uppnå. Men skillnad på olika är det ju så att spara S60:n till utvalda tillfällen är ju på inga sätt en dålig idé.
Lövet skrev:Har fått underkänt på bromsar 1 gång också. Då var det stål mot stål, så det upptäcker de i alla fall :P
Jag har en Volvo 360 som jag leker av mig med vintertid och den kuggade på bromsklossarna fram trots att jag har minst en 2-3 mm kvar :(
Lucif3r skrev:
Schmoyoho skrev: Vibrationer eller kolvar som fastnar räknar jag väl till uppenbara fel.
Då kan jag meddela att kolvar som inte går att trycka in inte är något uppenbart fel, eftersom kolvarna fortfarande rör på sig så pass att dom belägg som sitter där tar som dom ska.
Det är först när du ska dit med nya belägg, som i regel är bredare/tjockare än dom gamla(av naturliga skäl ...), som taskiga kolvar märks då dom inte går att trycka in tillräckligt för att få plats med dom nya tjockare beläggen. Kolvarna rör sig inte många mm mellan ingen-broms och full-broms direkt...
Antog lite att fastnande/kärvande kolvar skulle innebära anliggning och att bromsarna går varma vilket i sin tur skulle märkas. Men det kanske krävs att de nyper mer än så innan det märks på besiktningen? Har aldrig haft det bekymret och jag antar det bara skulle märkas vid bromstestet ifall maskinen ger utslag innan de börjat bromsa.
DayDreamer skrev:Samma färg som på min S70, ökenvind pärlemo är det svenska namnet och jag gillar den färgen, snygg och sticker ut på ett litet diskret sätt :)

Du har andra stolar (tror att det är standardstolar ??:-/ ) och dom är inte så jätte vanliga konstigt nog, och eftersom att din bil är en 99a så måste du ta en stol som är från 99-00 annars fungerar inte SRS-systemet. Det är mekaniskt utlösning på sipsbagen på stolarna -98 sen 99- blev det elektroniskt.

Ja jag kan hålla med att det inte är något värsting ljud i original radion (SC-805) den är bara på 4X20 watt om jag minns rätt :)
Ja, den är inte så upphetsande nu, kanske blir bättre med lite kärlek :)

Okej, Ja min är tillome en 00 såg jag nu, tillverkad 9912 :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem