Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Kul med ett projekt!!!!!

Skynda långsamt. Köp bra grejer när du har råd. Jag gillar så original det går men lite trim och USA blinkers är snyggt.
Prova att annonsera lite här och där för folk har mängder med grejer på hyllorna.
När du har pluggat klart och jobbar blir bilen klar på någon månad :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:Ja den ser riktigt fin ut :D Du får att ta och tvätta motorhuven på insidan med, tycker att det ser "lite" dretigt ut :mrgreen:
Tack! Och finare ska den bli!

Om jag ska vara ärlig så är den bilden några veckor gammal. :D

Här är en någon vecka nyare bild!
Bild
A ok :D Det ser bra ut nu på denna bilden :-)-)
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
Schmoyoho skrev:Är det en äkta R som är på 2.0 liter alltså? Eller fanns R-modellerna i "turbo"-utförande? Verkar som att den har rätt inredning/färg/styling men 25 hk för lite?

Med det sagt så har jag också en svag punkt för just 850 och särskilt 850 R så det ska bli kul att följa tråden :-)-) En röd 855 R hade jag kunnat tänka mig än idag faktiskt, om än inte som en "veteranbil".
Lucif3r skrev:2.0 R fanns bara i italien, och ev. nått land mer. Sverige är det 2.3 som gäller.
Allt är exakt som de vanliga T-5Rs med 240hk förutom lilla motorn som förminskades enlig Italiensk lag till 2.0L! Det är fortfarande en av de få T-gula som skapades 1994/1995 8)

Perra83 skrev:Kul med ett projekt!!!!!

Skynda långsamt. Köp bra grejer när du har råd. Jag gillar så original det går men lite trim och USA blinkers är snyggt.
Prova att annonsera lite här och där för folk har mängder med grejer på hyllorna.
När du har pluggat klart och jobbar blir bilen klar på någon månad :wink:
Långtidsprojekt! Bilen används och måste touchas upp lite. Har ingenting emot original, men i Svenska T-gul Klubben börjar alla köra original.. Blir nästan lite tråkigt. Kommer ICKE smacka på något annat kjolpaket, vinge, huv eller liknande. Det mesta jag gjort utvändigt är ju läppen men den älskar jag. :D

Tror dessutom att päronen satte dit vanliga 855 original fjädrar när dom tog bort coilsen, så den båtar väldigt mycket i svängar och känns inte sportig alls.. Därför blir det 60/40 sänkningssats och fjäderbensstag! :)

Har kunnat lägga ut ca 500kr på bilen senaste året och då blev det ny vänsterlykta (som i sin tur utklassade den gamla högra då...) förutom BBSen som jag lyckades hitta för 800kr inkl. bra däck. Så jag är fruktansvärt ivrig på att kasta skatteåterbäringen på bilen!

Tack för tipset, det ska jag definitivt göra! Men märker tyvärr att delar av forumet inte blivit uppdaterad på flera år..? :(

StefanN skrev:Denna punkten tycker jag inte du ska göra, mer klassiska fälgar du har nu.
[ ] Byta Nebulas till Odysseus/JR11/IM5 (??)
Jag är absolut nöjd med fälgarna jag har nu, men vi får se hur dom blir med sänkfjädrar och mindre däck 8)
Kanske sugen på en uppsättning Triton 18" om jag tröttnar på Nebulas..

White skrev:Beklagar verkligen det där med din bror! :(

Ingen dålig förstabil, ser väldigt fin ut! :)

En diger lista på "att göra" det där! Blir skoj att följa efter hand du uppdaterar och bockar av på den. :-)-)
Slog runt livet på en men man gör det bästa av situationen och försöka hedra honom genom att fixa upp bilen till det skicket han ville få den i.

Nä den är inte dålig, och definitivt inte klar heller haha! Kommer på nya grejer jag glömt att skriva upp hela tiden :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
:-)-) Självklart så ska skattepengarna handlas upp direkt och ännu självklarare är att dom ska gå till bilen :D :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33

Lyssnar man noga kommer ett litet susande fr&arin[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]