Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:I dagens moderna samhälle, varför använde ni inte transportstyrelsens mobil app? :???:

10 lök i reparationer... Ja, det är ungefär vad jag lagt ner på min bil i rena reparationer under 4år :roll: dvs typ 2500kr/år :roll:
Vi har gjort det! Och nätversionen. På båda står det att senaste registreringsbevis är från våren -04, men ändå ska Transportstyrelsen bråka?? ??:-/

...Men så fick vi ju den för bara 8 000 kr också :wink:
Då får man ju räkna med att lägga ut en del på reparationer direkt!
av Lillarapunzel
Icke-förväntat problem no.2: Larmet.
Bilen har ett larm som sattes i 2003 typ. Inte Volvos original, utan något annat skit. Jättebra...not. Det finns bara en larmdosa till 2 st nycklar, och dessutom verkar larmet trasigt. För att larma av och låsa upp bilen så ska man först trycka "Lock up" på larmdosan, därefter sätta nyckeln i förardörrs-låset och vrida om. Inget konstigt egentligen. Problemet är bara att fast man än gör det, så går larmet! Problemet började idag. Så nu låter det som att man ska stjäla sin egen bil varje gång man låser upp. Kul... :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Icke-förväntat problem no.2: Larmet.
Bilen har ett larm som sattes i 2003 typ. Inte Volvos original, utan något annat skit. Jättebra...not. Det finns bara en larmdosa till 2 st nycklar, och dessutom verkar larmet trasigt. För att larma av och låsa upp bilen så ska man först trycka "Lock up" på larmdosan, därefter sätta nyckeln i förardörrs-låset och vrida om. Inget konstigt egentligen. Problemet är bara att fast man än gör det, så går larmet! Problemet började idag. Så nu låter det som att man ska stjäla sin egen bil varje gång man låser upp. Kul... :lol:
Bättre att plocka bort skiten och hitta ett original larm på skroten och montera in om du nu vill ha larm i bilen :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag betalade 10k för min T5a ;) dvs ynka 2k mer än ni gav för den där :roll:

Riv ur larmet, så där kan man ju inte ha det. Hela proceduren låter fruktansvärt omständig även om larmet hade fungerat som det skulle.
Ur med skiten och in med ett VGAII :-)-)
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:Jag betalade 10k för min T5a ;) dvs ynka 2k mer än ni gav för den där :roll:

Riv ur larmet, så där kan man ju inte ha det. Hela proceduren låter fruktansvärt omständig även om larmet hade fungerat som det skulle.
Ur med skiten och in med ett VGAII :-)-)
Oj! Men då måste du ju fått din T5a jättebilligt! :-O)

Nej, jag vet. Grannarna har t.om. övervägt att ringa polisen, men vi har fått stoppa de. Rolig syssla det där... :lol:
Jo, jag sa åt pappa att riva ut larmet, men han sa att det var jättekomplicerat. Att man typ måste åka till verkstad för att några där ska koppla ur det på något speciellt sätt och blablabla.... Jag får lust att om inte annat bara klippa av alla synliga kablar....:roll:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Icke-förväntat problem no.2: Larmet.
Bättre att plocka bort skiten och hitta ett original larm på skroten och montera in om du nu vill ha larm i bilen :)
Jo, bara det att pappa säger att någon verkstad måste riva ut det, för att det är så elektroniskt komplicerat... ??:-/
Jag får lust att bara klippa alla synliga kablar, men det är väl bara jag i vanlig ordning...
Nej, inget mer larm till den bilen. Den kostade 8 000 kr, den är inte ens i top notch skick, och är någon ändå så dum att denne stjäl den, ja då får det väl vara så, tänker jag. Med andra ord; den är inte oersättlig. Sen så är det ju givetvis tråkigt om den skulle stjälas, givetvis, men det känns inte som att larm är den rätta vägen att gå där, då det bara verkar vålla problem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 159
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämtat u[…]

Carplay trådlöst?

Med tanke på att trådlös CarPlay […]

Verkar som det bara finns en kung :-) Då bli[…]

Elpriset