DayDreamer skrev:Lillarapunzel skrev:Icke-förväntat problem no.2: Larmet.
Bilen har ett larm som sattes i 2003 typ. Inte Volvos original, utan något annat skit. Jättebra...not. Det finns bara en larmdosa till 2 st nycklar, och dessutom verkar larmet trasigt. För att larma av och låsa upp bilen så ska man först trycka "Lock up" på larmdosan, därefter sätta nyckeln i förardörrs-låset och vrida om. Inget konstigt egentligen. Problemet är bara att fast man än gör det, så går larmet! Problemet började idag. Så nu låter det som att man ska stjäla sin egen bil varje gång man låser upp. Kul... :lol:
Bättre att plocka bort skiten och hitta ett original larm på skroten och montera in om du nu vill ha larm i bilen :)
Jo, bara det att pappa säger att någon verkstad måste riva ut det, för att det är så elektroniskt komplicerat... ??:-/
Jag får lust att bara klippa alla synliga kablar, men det är väl bara jag i vanlig ordning...
Nej, inget mer larm till den bilen. Den kostade 8 000 kr, den är inte ens i top notch skick, och är någon ändå så dum att denne stjäl den, ja då får det väl vara så, tänker jag. Med andra ord; den är inte oersättlig. Sen så är det ju givetvis tråkigt om den skulle stjälas, givetvis, men det känns inte som att larm är den rätta vägen att gå där, då det bara verkar vålla problem.