Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Jag tycker mer om det gröna ljuset i radion är behagligare för ögonen också. Jag är inte så jätte mycket för blått ljus i instrumenthuset eller strömställarna utan tycker det gröna original ljuset är helt ok men det är jag det.
Jo, det kan nog hända att det är behagligare att se på. Jag får köra ett tag med dessa lampor, så får jag se vad jag tycker. :) Skulle det vara för starkt eller så är det ju bara att sänka belysningen på instrumenten, då det även sänker ljuset i radion. :wink:
Jo det är ju sant det går ju att dra ner på ljusstyrkan :)
Har bytt resten av dioderna i radion till vita dioder nu. Det är som sagt dioder och inte LED, men det funkar för mig och ger ett fint ljus. Ska byta ut resten också, inklusive mätarhuset när det beger sig. Fast det dröjer nog ett tag.

Nästa moment nu är att skruva på extraljuset, väntar bara på den nya skylthållaren och reg.-plåten. Bestämde mig för att byta till nya eu-plåten, så att rampfästet och skruvarna inte syns lika mycket. :wink:

Ska även byta till led i backljuset, då de som sitter i är totalt värdelösa. Ser inte ett skvatt bakåt med mina tonade rutor. Nu är det bara frågan vilka lampor jag ska köpa.
Funderar antingen på lampor från vparts.se eller diodhuset.se

Vparts: http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-1997- ... 6000k.html
Rätt så dyr lampa tycker jag, men jag vet inte.

Diodhuset: http://www.diodhuset.se/diod-xenon-till ... er-reviews
Också dyr lampa, men den lockar lite för att slippa få meddelande om trasig lampa.

Är det någon som bytt till led i backljuset och kan ge tips på bra lampa? Är det vanligt att bilen börjar gnälla om trasig lampa?
um... LED = Light Emitting Diode... Så, diod = LED... Ska man vara petig så finns det inga rena dioder som lyser, rena dioder är en helt annan sak.

Jag har nyligen bytt till LED i backljusen, 2x30W, blev ett rejält lyft. Givetvis betalade jag inte 300-600% mer bara för att köpa i sverige...
Dessa köpte jag; http://www.ebay.com/itm/301657376105
Jag köpte 35Watts glödlampor på Biltema för 25kr tycker faktiskt att det blev bättre ljus och jag hade inte lust att lägga ut några pengar på LED-lampor efter som jag har andra problem med min bil.
DayDreamer skrev:Jag köpte 35Watts glödlampor på Biltema för 25kr tycker faktiskt att det blev bättre ljus och jag hade inte lust att lägga ut några pengar på LED-lampor efter som jag har andra problem med min bil.
Jo, jag har sett det som ett alternativ jag med.

Dels på grund av vad du säger med att det är billigare och dels att jag inte vet hur länge till bilen kommer att rulla. Den har ju trots allt gått lite över 34500 mil nu. 8)
Funderat på att byta den ett bra tag nu, men det känns fel så länge den rullar. Dock är det ju roligare att byta om man får några kronor mellan för den gamla. :wink: Blev extra sugen idag när det dök upp en V70 T5 i Kalmar på blocket, men jag tror jag hoppar...

Ska nog köpa ett par glödlampor på prov och ser om det blir någon skillnad. Får bli en tripp över till Kalmar i helgen och Biltema.
robinb3rgsten skrev:Säljer du den går de väl knappt jämnt med bromsreparationen ändå
Nä, det är ju så. Tycker jag se bilar i mitt skick säljas för max 10000:- och då ska handlaren tjäna på affären också, så jag lär inte få så mycket... :wink:

Har dessutom alltid haft så svårt att byta saker, för jag tror alltid att jag byter ner mig. :roll: Det finns ju alltid något som man saknar när man byter något mot nytt...

Bilen får väl rulla tills den rasar. :)
Ungefär så har jag sagt om stora traktorn hemma med. När vi köpte den 2004 så sa vi att vi kör den till max 3500 timmar, sen är värde-minskningen för stor. Nu har den rullat 7500 timmar och rullar på! 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 55

Funderar på att ta tag i dem små h&ari[…]

Svårstartad ibland

Hej! Har en 740 1990 b230f som är svårs[…]

Larmsystem

Ok,Tack för hjälpen,men varningen har in[…]

[quote=Lassebus post_id=<a href="tel:1319[…]