Schmoyoho skrev:AC-service såsom i service i förebyggande syfte eller som reparation? Gissar på sistnämnda om de tömde mindre kylmedium än de fyllde men blir lite osäker när det skedde samtidigt som en vanlig service...
När jag köpte bilen kom det i princip noll kyla, därför lämnade jag in den på en koll. Dom hittade inget fel på AC:n när dom testade. Jag antar att det är med åldern som systemet sakta tappat trycket. Nu funkar den fint igen :)
DayDreamer skrev:Snygg bil du har ser ut att vara i väldigt bra skick efter 20år :)
Tack :D Den är i riktigt bra skick. Verkstan hade inget att invända på den på servicen. Jag är nöjd med köpet!
Nexus skrev:Du kolla aldrig pris på service och kamremsbyte hos volvo? Vill du ha vita sidoblinkers med krom kant så PM :a :D
Jo, det gjorde jag. Bilia ville ha ca 5600kr för service och kamremsbyte, plus ev extrakostnader. Och om dom ansåg att vattenpumpen också skulle bytas så skulle det kosta ca 8500kr totalt. Samt 425kr för lånebil.
På Mekonomen så sa dom ca 6000kr och då ingick lånebil. Jag har anlitat den verkstan förr och har fått bra service från dom tidigare. När växellådan paja på min tidigare bil, en Opel Vivaro med Techshiftlåda, och dom inte kunde reparera den så behövde jag inte betala för felsökning och oljebyte i lådan.
Ska fundera på sidoblinkers, återkommer i PM i så fall :)