Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BerraGson
Medans jag försöker bråka med photobucket om mina bilder skriver jag istället.
Skulle fixa trösklarna på bilen med att löda (tänkte jag :???: ) och efter ett antal försök så tröttnade jag.
I torsdags åkte jag till Jula och köpte mig en svets och i små irritation svetsade jag ditt plåtbitarna.
I fredags ombesiktade jag bilen med blankt papper :) Jag fick en svag 3:a i svetsning av besiktningsmannen.
Det saknades 10 cm på den bakre plåten på undersidan men nu har jag till november på mig att fixa det :)
Användarvisningsbild
av svergie2
BerraGson skrev:Ett tag sedan jag var här inne.
Har haft en V70 och V40 mellan denna.
Köpte en Blå Volvo V40 -99. Väldigt pigg och köra men hade lite otur med den.
Hade lite för hög fart och fick vatten planing. Jag lyckades rädda den ifrån vajerräcket men inte från en refug.
Bild
Högerhjulet står rakt fram.
Lokal verkstad ville ha 17k (och kanske ännu mera) för att laga upp den så jag tänkte att jag gör det själv.
Åtta tusen kronor senare och ett antal besiktningar gav jag upp. Jag la upp den på blocket men ingen ville köpa den, så den blev ståendes.
Sista felet på besiktningen är: Trösklarna båda sidor skadade (blev efter att jag försökte ta bort rost och dölja det på bästa sätt) och handbroms vänster bak otillräcklig verkan. Försökte få handbromsen att fungera men lönlöst.
Så ganska nyligen hittade jag en lite nyare skönhet. Lite rost, men vad gör det när man har en donator?
Ingen klagan av rost på trösklarna och jag tänker inte ens pilla på dom denna gång.
Bild
Bild
Bild
Den har gått lte långt men vad gör det?
Motorn byttes enligt säljaren vid runt 44k mil.
Bild
Dom fel som var på senaste besiktning på denna gröna "skönhet" är:
Länkarm vänster sida, glapp. Blinkers fram och bak fel färg (Lite ljusare men fortfarande orange ?:-/ ) och sprucken strålkastare vänster sida fram.
Två redan åtgärdade:
Bild
Syns lite dåligt kanske. Men det är bara början.
Herrejävlar, vår V40 MY02 jubileum har precis slagit om till 16k mil :D
Micce1980 skrev:Kul "budgetprojekt"

Påminner nu lite om denna :)
harlekin.jpg
Hahah precis Bild
Användarvisningsbild
av BerraGson
Jag har träffat fler som inte trodde på att bilen gått så långt med tanke på årsmodellen men med bildbevis så blir det en annan uppfattning :)

Fick i ordning på photobucket till slut. J*vla skämt sida.
Hade problem med centrumbulten vänster fram och hade inga blad till min tigersåg, så fick såga för hand :P
Bild
Efter ett "par" timmar senare:
Bild
Lite svetsbilder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Inte bästa svetsningen, men bilen gick genom besiktningen i alla fall :)
Användarvisningsbild
av BerraGson
Lucif3r skrev:Svetsar du gaslöst eller? Ser ut som du haft väldigt mycket "spott och fräs", vilket det enkelt brukar bli med flusstråd.

Nåja, huvudsaken är väl att bes. blev nöjda :P
Jo det var lite mycket kräm men jag hade inte svetsat sen gymnasiet och det var några år sedan man gick där.

GDI och Diesel är väl bara Mitsubishi motorer resten är som Lusif3r skrev så är dom andra Skövde motorer.
av V60D5AWDPolestar
DayDreamer skrev:Tror att 2,0t och T4an var Volvos motor men är inte helt säker.
2,0T är som det låter på nästan 2-liter, T4an är på 1,7 och med mer turbotryck.
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]