Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Fint! Ändrör som är snygga men lite diskreta letar jag till vår V60 också! Skrik till om du hittar nått vettigt! :)

Beställer du kan vi dela på frakten och få anledning att stråla samman i Gävle.. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Oh.. Dom kanske man också ska ta och beställa! :)

Var beställde du stänkskydd ifrån? Jag har inga bak och vill ha.. Behövde man popnita fast dem eller var det bara skruvar?
av Uninium
joel80 skrev:Oh.. Dom kanske man också ska ta och beställa! :)

Var beställde du stänkskydd ifrån? Jag har inga bak och vill ha.. Behövde man popnita fast dem eller var det bara skruvar?
Du kanske ska vänta med att beställa ändrören tills jag fått mina så att man vet att dom sitter bra etc så slipper ytterligare en
lägga en beställning på "skit".

Stänkskydden, beställde dom fram från Volvo sen kom jag på att jag ska jag för bövelen ska ha dom bak också.
Så istället för att ringa Volvo och beställa så beställde jag dom från Vparts 8) Dom har både pirat&original och det står popnitas
i beskrivningen på båda men det var torx skruvar med till originalen som jag köpte och det var även vad det satt på bilen.

Känner du att det skulle vara gott med en snickers så följer det med en sån från Vparts :D

Så de var enkelt att byta med litet spärrskaft och torxhylsa,vill du ha lite spelrum så ta det samtidigt som du byter till sommardäcken.

http://www.vparts.se/se/volvo-v60/reser ... sseri.html
av Uninium
Ja då har ändrören kommit och hittat sin plats. Hämtade även bilen idag efter att den fått lite solfilm på sig.

Jag kommer att slänga på 50% solfilm på sidorutorna fram om nån vecka. Beställde färdigskurna från Bulgarien.

BildBild
Användarvisningsbild
av Nexus
Vart tog bilderna vägen då? :wink: 50% på rutorna fram? ska du bara tona halva rutan :lol:
Jag hade näst ljusaste filmen på framrutorna på förra bilen. Var nice på sommaren men mörka höstkvällar såg man ju knappt ut :-O)
Snubben som köpte bilen av mig torska i flygande besiktning. :-(O) :-(O) :-(O) sa Polismannen.
av Uninium
Ser du inte bilderna? Syns då för mig både genom webbben&tapatalk.

Har för mig att jag hade toningsgrad 50% på förra bilen fram utan att det stack farbror blå i ögonen.
av Uninium
Nu har sommardäcken hittat sin plats. Blir det snö så får den stå och vila och jag får röra på fläsket :)

Provade även att ta bort flygrost med clay bar idag,enkelt och effektivt må jag säga.

Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Har också funderat på clay gör att få bort flygrost.. Testat på en liten yta vid hjulhuset... Dels tyckte jag det var svårt att få bort flygrosten (ville inte lägga tryck) sen känns det som om man tar man ju bort allt vad vax heter.. Och jag funderar på om mitt lackskydd också ligger risigt till. Vaxade du efteråt?

Hur gör du förresten vid besiktningen nu när du tänkt åka med olagliga rutor? Är det verkligen värt strulet... Och den något miskade sikten...

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]