Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
Kul! Är de Ember black eller Black Sapphire? Om de är ember så har du en tvillingbil på Swedespeed-forumet med kromade Balius. :) Riktigt läcker färg i rätt ljus!
Min är Black Sapphire och den är ju fin den också, men inte lika fräck kan jag tycka.

Hur långt har den gått? Jag gjorde sköljning o adaptering av lådan vid ca 12000 mil o det blev allt lite bättre!

De nya bagageemblemet tycker jag är steg ett om du börjar fundera på o modernisera me lyktor etc tyvker jag ;) Gjorde mkt gott på min!
Användarvisningsbild
av SvenB
Alucinor skrev:Berätta gärna vad "Executive" är, och vad det innebär! :roll:
Det är en något förlängd S80. Du kan läsa om den i länken

http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... ve-123671/
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej. För mig har alltid en Volvo Exekutive varit en förlängd Volvo. Antingen 134 cm eller kortversionen 30 cm.
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej, ger mig :oops: Var inne på Nilsons hemsida, och de kallar inte sina förlängda Volvo Exekutive numer. Allt var bättre förr. :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Trevlig bil. Hade gärna ägt en sådan, ;) Men ett måste är den bredare kromlisten till bakluckan (Dekorpanel Art.nr 31391845) http://forums.swedespeed.com/showthread ... S80s/page2
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tack för alla kommentarer om bilen. :)
JE Jr skrev:Kul! Är de Ember black eller Black Sapphire? Om de är ember så har du en tvillingbil på Swedespeed-forumet med kromade Balius. :) Riktigt läcker färg i rätt ljus!
Min är Black Sapphire och den är ju fin den också, men inte lika fräck kan jag tycka.

Hur långt har den gått? Jag gjorde sköljning o adaptering av lådan vid ca 12000 mil o det blev allt lite bättre!

De nya bagageemblemet tycker jag är steg ett om du börjar fundera på o modernisera me lyktor etc tyvker jag ;) Gjorde mkt gott på min!
Tack. :) Min är också en Black Sapphire men tycker Ember är lite snyggare, men jag ville ju ha en svart bil så det blev rätt ändå. ;) Den har gått 19.000 mil har den inlämnad nu för byte av bränslepump & sköljning & adaptering av lådan, får se om jag märker nån skillnad sen.. :)

Sen får jag se om det blir några små faceliftmodifieringar på bilen. :) Har fått offert på de nya MY14 bakljusen och dom kostar ca 6.300 exl montering. Dom små S80 Executive emblemen kostar så mycket som 491kr styck. ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

säkert bra bil och komfort osv, men det som t[…]

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]