Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Dandanracing: provade koppla efter den så vi får se :)
Lucif3r: va inte så sugen på brunna kablar då de redan finns de i den:(

Som sagt ovan, kämpade mig ut i blåsten monterade kablarna på tändningslåset hoppas för Guds skull att det är rätt kablar på rätt ställe!

Bild

Pillat dit kablarna:)
Bild

Tryckt tillbaka locket,
Bild

Bild

Monterat bakom tändningslåset:) Bild

Nu återstår de att montera tillbaka spakar och diverse plast detaljer och träratten:)
Användarvisningsbild
av crumpets
Trevligt att du tar hand om den, TIC börjar ju bli riktiga rariteter nu! :) Är det nåt slags enorm pys/dumpventil i motorrummet som sitter på silikonslangen? Får jag rösta åker den bort :oops:
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Crumpets: ja är andra grejer jämfört med turbo konverterade 740 turbosar med b230ft osv jag har en äkta b230et:) vettefanken vem som har haft liten penis som satt dit den! :) ryker nog mest troligt förr eller senare:) bara ja får den å gå och gå rent med:)

Lucif3r:kan man säga :) är ju 20 så de stämmer gode bra :)

Nu då flundran trillat i kroppen så blir de inga utomhus aktiviter för mig gjorde istöllet ett ryck att knåpa ihop ett original 740 Tic mätarhus utav 2 st yazaki hus varav ett av dom var trasiga, största utmaningen var att få utbytes husets miltal att ställa sig på 24087 mil, och just varför 24087 mil tänker ni och tror att jag är nån bluffare!? Vrider tillbaka miltalet 24087 för att där stannade original tic mätarhuset, jag strävar efter original miltal visst det diffar säker 3 till 4 tusen mil när de byttes men de skiter jag i! Lyckades bygga ihop allt igen så nu återstår det att se om det funkar :$

Då jag gillar militär camo mönster så prova ja drapera reglage plasten i army mönster och jag tycker det vart fint, inte orignal men passar till army temat jag har tänkt göra :)

Lätt gjort de blir grötigt också:)
Bild

Och så resultatet av allt inklusive draperingen! Bild

MVH Erik H
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Nu fick jag tag i rätt kontaktstycke till tändninglåset så nu börjar alla detaljer vid spakstället komma på plats:) nu fattas bara givaren och ett luftfilter:)

Torkar spaken tillbaka monterad
Bild

Och plasten runt om sen ska mätarhuset i och reglagen:)
Bild

Mvh Erik :)
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Daydreamer: det hoppas jag :)

Lite lägesrapport angående givaren, eftersom att styrsystemet som är i ticen i princip bara fanns i tic och ev nån mer modell med sett styrsystem så är givarna inte så vanliga hos reservdels återförsäljarna, Givaren var rest noterad hos volvo också:) så får dola på med annat under tiden jag väntar på givaren:)

Nu är jakten efter muttrar till baklyktorna igång:) är det nån som har en aning om vad det är för typ av gäng på baklyktorna? Fick nå m6 muttrar som skulle passa men det gjorde det inte dom var förstora, är det m5 gäng på dem? :)

Mvh Erik :)
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Provade starta bilen igår, gick åt fanders som med allt annat i detta fanskap till bil !!!!

Satte i batteriet i den å vred på nyckeln så klickar inte ens startmotorn ingenting lyser ens! Operation tändningslås upptas ikväll då ska jag köra kabel mot kabel å sätta direkt på tändninglåset istället för plastkåpan dära:)
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Efter kvällen insats så går nu motorn runt den får bensin men den är utan gnista, att den är utan gnista kan bero på att en av givarna som sitter vid svänghjulet är trasig den är av vid godset typ den får bensin i alla fall :) nu återstår det nåra frågor som jag hoppas ni mina trådläsare kan svara på :)

Vad är detta för Box? Den sitter i motorrummet vid vänster framskärm sett från förarstolen:
Bild

Och denna Box vad är det? Den sitter inne i kupén på passagerar sidan fram:)
Bild

Och så den sista frågan:
Vevhus ventilationen är dragen i en Cola flaska ä, när vi tog på starten så bubblade det i i flaskan, ska vevhus ventilationen göra så eller inte?

mvh Erik!

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]