Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hej Å hå! Det har gått ett tag sedan sist må ja säga :) T5 an står just nu i väntan att få på vinterdäcken och åka på förvaring inför stundande varga vintern som väntar. I Sommar har hon skött sig riktigt jävla galant må jag säga. Enda problemer som jag har haft är att soppa pumpen som strular lite grann genom att tjuvstanna.

Planen inför vintern är att plocka av R fronten och plasta om den Pga av att den har spruckit på det klassiska stället. sen ska det göras lite annat lull lull på den. Har nämligen en awd som jag ska skrota ner så ska ta lite godis från den som Kofångare bak, Instegslister och färddatorn. Sen hade jag tänkt bygga skrämma motorn lite bara lite:) men vi får se vad som blir av det då ekonomin är knaper och jag letar lägenhet :)

bjuder de 3 senaste bilderna på henne :) 17 tummarna fram är borta för dom RÅKADE jag elda upp innan sommaren ens börjat :) kastar en bild på bruksbilen också :)

Bild
Bild
Bild

och så en bild på bruksisen ledtråd en 86a :)
Bild

Hälsningar Erik :)
Gjorde ett ryck igår.

Tog bort extraljusen från hon då jag har haft i tanke att ta bort dem hela tiden, En av anledningarna är att föregående ägare har kopplat skiten på nått vänster så den bränner av säkringen efter flera timmar har kollat varenda kabelmeter i bilen å hittar inget fel. Men hur som helst så tog jag bort xljusen och flyttade över dem till brukis 740in då den blev utan tidigare då, en j*vla mercedes röv var i fronten på mig!.

Nästa steg i planen är att montera av R fronten då den ska plastas om då den har spruckit. Sen hade jag tänkt på fredag börja skruva ner donator bilen å ta de jag ska.

Kör en bild på hur den blev utan 3 sim :)
Bild

ursäkta solen å mörkheten på bilden men det syns ju ändå :)
Nu har käraste JTHn (Som en kompis brukar säga för att hon gillar bilen) fått sig säsongen handtvätt så nu väntas det vinterdäck och undanställning med en vinter som för med sig modifikationer och förnyelse :)

Avspolad med högtryck :)
Bild

Handtvättad för sista gången i år :)
Bild
Bild

Nu äre stålfälgar med vinterdäck som vankas för na :)
olofp: Repa Fronten och smida lite motor såsom större spridare och bygga lite ljud i den :) Tiden är knapp då jag jobbar skift och letar bostad :)

Hejhopp!

Då var de dags för en liten updatering för vad som blev gjort i fredags. Skruvade om till vinterdäck på bilen (egen åsikt: såg argare ut med stålfälgar :twisted: ) Snabb bytte lampor mellan donator bilen då de är gula halvljus och gul/orangea pljus. Satsar på helgult i fronten till sommaren då jag gillar gult sken. Rev donator bilen lite till och hittade vart kofångar fanskapet är fastskruvat så nu nästa gång är de av montering av kofångaren och plocka färddatorn från den också.

Min fråga är: Passa färddatorn från en -97 855 i en -95 855? är vdo mätarhus i bägge bilarna?

Nån bild :)
Bild
och från andra sidan :)
Bild
och miltalet på avställningen passera 30 tusen i sommar :)
Bild

Ska skruva av R fronten nåndag och skicka iväg den till plastning. sen ska den lämnas in på oljereturbyte :)
Snygg bil! :)
Dieselsmurfe skrev:Min fråga är: Passa färddatorn från en -97 855 i en -95 855? är vdo mätarhus i bägge bilarna?
japp! Jag är inte 100% säker men har för mig att det från och med årsmodell -95 kom en typ av färddator som inte passar årsmodellerna innan -95! När jag köpte en färddator till min dåvarande 850 -94 så minns jag att jag var tvungen att få tag i en från innan -95 :) Så ja, en från -97 bör väl passa i en -95 tror jag, men är inte säker
Status på denna bil är: avställd:)
Anledningen är att den är avställd är att den ej ska rulla kommande sommar, har fått smak för detta med turbo så har råkat köpa på mig ett projekt till se ny tråd:)
På fredag i veckan blir det verkstads besök för T5an, har blivit hål i kylaren så den är mer otät än tät dessutom i samma veva så bytes oljereturen från turbon ut så de också blir tät med:)
Dieselsmurfe skrev:På fredag i veckan blir det verkstads besök för T5an, har blivit hål i kylaren så den är mer otät än tät dessutom i samma veva så bytes oljereturen från turbon ut så de också blir tät med:)
Jag bytte o-ringen i blocket där oljereturen går ner, för någon månadsen och det är fortfarande tätt :D O-ringen kosta inte mer än 20kr på Volvo. Det verkar vara vanligt att dom läcker där.
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]