- sön 09 okt 2016, 10:48
Skär det ja då är går kedjan av, då vet nog alla vad som händer. Sker det på tomgång ryker nog bara några ventiler men varvar det än 2000 så flyger kolven söder ut. Hade läst om lagren innan jag skaffade den men jag tänkte det händer inte mig. En morgon när jag startade den så var det ett bekant lagerljud. Kontaktade Volvo för ett byta av lagren. Tre dagar senare ringde dom och sa att dom felsökt och kommit fram till att det var lagren. Trodde dom skämtade. Jag frågade om dom felsöker och jag lämnar in bilen för att byta bromsar...? Lät precis under insuget. Från 2009 borrade dom upp blocken från fabrik så dom visste om problemet. Hade inte servat bilen på verkstad, spelade ingen roll att lagren inte påverkas av någon av servicepunkterna och bilen hade bara gått typ 13.5 men dom sänkte från 35 till 26. Öppna underhållsfria lager... Trodde Yamaha visste bättre. Hade dom varit kapslade hade problemet förmodligen kommit MYCKET senare. Man ser tydliga spår av motortvätt på insuget. Hade planer på att lacka det klarrött.
Volvo V90 D4 AWD Inscription 2018