Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det är själva lådan som balansaxeln ligger lagrad i som inte är dränerad. Locket är bara limmat så kommer det in fukt, typ vid motortvätt så kommer inte vattnet ut. vattnet som finns börjar nästan koka och ångan förstör lagren. Nu borrades dräneringshål i botten av varje fack och vattnet leds ut mellan topparna. Ska ni köpa en V8 som är svartprickig på insuget och lagren ej är bytta. Spring åt andra hållet eller pruta runt 30 tusen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Häftigt att få se lite av motorns inre. 5-cyl och rödblockare syns ju här och var i delar men det är sällan någon lyfter toppen på V8:orna.

Hann lagret skära eller lät byta det tidigare? Har hört det ska bli rejäla haverier om det väl pajar.
Skär det ja då är går kedjan av, då vet nog alla vad som händer. Sker det på tomgång ryker nog bara några ventiler men varvar det än 2000 så flyger kolven söder ut. Hade läst om lagren innan jag skaffade den men jag tänkte det händer inte mig. En morgon när jag startade den så var det ett bekant lagerljud. Kontaktade Volvo för ett byta av lagren. Tre dagar senare ringde dom och sa att dom felsökt och kommit fram till att det var lagren. Trodde dom skämtade. Jag frågade om dom felsöker och jag lämnar in bilen för att byta bromsar...? Lät precis under insuget. Från 2009 borrade dom upp blocken från fabrik så dom visste om problemet. Hade inte servat bilen på verkstad, spelade ingen roll att lagren inte påverkas av någon av servicepunkterna och bilen hade bara gått typ 13.5 men dom sänkte från 35 till 26. Öppna underhållsfria lager... Trodde Yamaha visste bättre. Hade dom varit kapslade hade problemet förmodligen kommit MYCKET senare. Man ser tydliga spår av motortvätt på insuget. Hade planer på att lacka det klarrött.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]