Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BerraGson
Nja. Det sitter redan en sån där original (knapp för mig även om det är fel märkt :P ).
När du vrider till första "anhalten" får du ju upp informationen farthållaren ger, efter det förbrukning osv osv.
Jag tänkte använda mig av första då man sällan eller aldrig använder sig av den.
Hur mäter man ström signaler på en multimeter? Har för mig att det är samma som när man mäter A?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ah, du vill bara ha ena läget till ditt grejs.... Ja då blir det värre. Nej det är inte A du mäter för att mäta signaler, utan det är DC eller, i rätt sällsynta fall, AC. Det du ska titta efter är hög/låg växling mellan olika pinnar när du vrider på vredet.

Din idé är inte så tokig men, tror det kan bli svårt. Största problemet kommer ju vara att om du snor signalen från ena vredläget, så kommer färddatorn/instrumenthuset skrika i högan sky när du växlar till det läget, då knappen så att säga försvinner.
Och om du har någon halv-galen idé att dessutom använda dig utav orginal färddatordisplayen så är nog det tämligen bara att glömma, såvida du inte har djupa kunskaper om firmware's och sånt. Jag var själv inne på det spåret innan jag byggde mitt, men insåg rätt snabbt att det var tämligen omöjligt att genomföra. Speciellt om du fortfarande vill ha kvar orginal färddator-funktionerna i dom övriga vred-lägena.

Jag tror faktiskt bästa och enklaste alternativet är som jag gjorde, dvs ersätta en av displayerna med en egen(jag har en 1.3" OLED i min). Då kan du dessutom få mer roliga detaljer iom. att det är pixlar och inte segment på displayen :)
Användarvisningsbild
av BerraGson
Jag tänkte mer mäta direkt på kabeln från givaren till tryckmätaren för att se hur den ger signaler.
Teoretiskt sätt så borde den ju ge ström och när man vrider till rätt läge så ger den signal över på den vita kabeln som går till displayen under tankmätaren.
Jag ska se om jag kommer över lite info om just det. Jag vet om en liknande grej en kille gjorde på sin BMW (E36) om jag inte missminner mig och det han gjorde var att få information från ljudspåret rakt in i original displayen.
Jag mixtrade lite faktiskt så som du skrev men mycket mer hände inte på dom övriga. Det ända som hände när jag satte i kabeln var att den direkt låste sig på 30 km/h.
Märkte förresten att det är hastighetsvarnare eller något åt det hållet :P
Användarvisningsbild
av BerraGson
Kolla bilden längst upp så ser du.
Jag har en grön kabel som går till mätaren istället för en slang som det brukar göra.
Givaren är den svart lilla saken på pappret.
Användarvisningsbild
av BerraGson
Min känsla var lite åt det hållet, att det var något sånt. Dock visar inte min minus (ännu). Har bara fått den att visa positiv PSI.
Åter till ritbordet och funderat ut något nytt
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]