Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Xynter
Jaha, det var ju några månader sedan jag uppdaterade något här. Men det kan nog bero på att det inte görs så mycket med bilen, förutom att den körs mycket och tvättas någon gång nu och då. Idag fick jag iaf en trevlig sak gjord, något som jag nog skulle ha gjort då jag köpte bilen egentligen, nämligen bytt bränslepump till bränslevärmaren. :)
Tiden var bokad till 15.00 men jag var lite tidig och tydligen så hade min nya PST lite att göra så strax efter 15 var bilen klar. Då hade han även monterat ett nytt plastskydd för bränsleledningarna.
av Xynter
Oj, nu var det länge sedan det blev uppdaterat här... Men det har som inte skett så mycket roligt med bilen, den har mest kostat pengar och sådant otrevligt. :/ Men det som har hänt nu senast är att bilen fått nya remmar, ny vattenpump och lite nya vätskor och oljor m.m. Dvs en riktig storservice och den gjordes hos den lokala Volvoverkstaden. På fredag ska den besiktigas och förhoppningsvis få gå i en månad innan den ska in på verkstaden igen. Då ska det bytas länkarmar fram och även en ABS-ring. Lite dyrt och onödigt att behöva köra en ombesiktning, men tyvärr så hade inte min PST någon tid som passade mig än efter att besiktningsperioden gått ut...
Nu hoppas jag bara att bilen beter sig och inte lämnar någon röd felkod då det ska besiktigas.
av Xynter
Då har bilen varit inne och fått nya länkarmar fram och nya ABS-ringar fram. Usch och fy vad dåliga bussningarna var... Men nu sitter det lite kraftigare saker där. :) Polyuretan i de liggande bussningarna och kraftigare gummi i de stående bussningarna. PSTn tyckte att de så lite väl kraftiga ut och det såg ut att gå ordentligt tungt att dra ner länkarmarna då de skulle på spindelleden. ABS-ringarna var i riktigt dåligt skick, en hade bara en spricka men den andra föll helt av då kan knackade till på den. Så nu sitter det två nya och fräscha ringar på bilen också. :) Nu är det bara att invänta torsdagen och hoppas att bilen går igenom besiktningen utan anmärkning.
av Xynter
Bilen gick igenom med endast en "bra att veta", men det har jag vetat ganska länge. Det var att bromsskivorna bak skulle behöva bytas ut, men det har jag som sagt vetat om och sett på ganska länge.
Besiktningsteknikern tyckte dock att däcken såg ut att vara på upphällningen och då jag även har kört punktering på ett däck så kostade jag på bilen fyra nya förra veckan. Så det fick skatteåterbäringen gå till... Hade varit trevligt om det gick till något roligare, men vad gör man inte för att bilen ska vara nöjd. :) Det bästa med att ha fått ordning på länkarmarna, ABS-en och fyra nya hjul är väl att bilen går lite billigare än tidigare. :D
Det som står på tur nu är att, då det anländer, montera toningen på de bakre rutorna och få till virvelspjället.
Som vanligt så har armen mellan servot och spjällaxeln lossnat och då "spikfixen" redan var gjord så tänkte jag ta reparationen ett steg längre. Jag ska försöka dokumentera min lösning på problemet och lägga upp här om det fungerar.
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]