Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Japp, nummer 7!
Jag har bytt tändstiften tidigare. Eftersom det blev en sådan radikal förändring i motorn av att jag haft upp spridarna och satt tillbaka dom, så är det väl troligt att problemet ligger i anslutning till spridarna någon stans?

Brickan, nummer 18 på bilden, sitter inte 100% mot. Jag satte den med en ny skruv från volvo som var försedd med någon jäkla locktite förra gången jag höll på. Har dragit sönder gängorna helt på den. Verkar inte vara läckage av bensin men kanske tar in luft? Sitter en ny oring där dock
Om det vart läckage där så borde det spruta bensin för det ser ut att vara på tillopp sidan, det är ungefär 3bars tryck där på tomgång.
Ah just det, borde jag ha förstått själv...

Jag har kommit på skillnaden som gjorde att den gick dåligt igen och ställde om tomgången - Jag hade reglerat kupefläkten från auto till att den skulle blåsa luft vid fönsterrutorna. På auto går den bättre igen (det vill säga att tomgången är bra först och blir högre då den är varm).

Min tomgång beter sig alltså olika beroende på hur jag reglerar kupefläkten och om jag slår av eller på AC. Vad tänker ni om det?

Har meckat med GL'n idag, tagit bort insuget, var lite trixigare än på t5 faktiskt. Mindre utrymme. Denna vevhusventilation var tät som fan. Jag orkar inte ta ned tråget, så har tänkt spreja in ungnsrengöring via oljestickan, oljepluggen och ventilationskanalen. Sedan flusha bort det med 3-4 liter diesel. Sen försöka få ut dieseln genom att hälla genom någon billig olja.

En liten skräck dock... Har läckt olja undertill, syns klart och tydligt... motorn hade under min-nivån vid köp.. hittade ett kvitto i baksätet på 1l olja.. får se om hon håller tätt..
DayDreamer skrev:Ja det är väl om tomgångsmotorn inte orkar med och reglera när Ac-kompressorn slår till/från.
Ac'n kan vara av och jag ändrar bara läget på kupefläkten.. Men jag kan ju testa byta den, tack för tipset!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]