Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av VictorE
Har hänt litegrann sen sist!
Hade ett klonkande fram ett tag, visade sig vara 5st hjulmuttrar som skruvat upp sig! :shock: Detta gav till följd att en av bultarna slogs av, så beställde 5st nya och bytte..

När jag väl hade navet av fick jag se att det var dags för nya lager då packboxen som sitter längst in föll i 3 delar.. Och naven säljs inte löst till dessa, utan det är hela navet..
Då var det ju lika bra att byta skivor och klossar också, skicket var under all kritik!
Bild2016-06-04 10.52.15 by Vc1r, on Flickr

Beställde även krängningshämmarstag, bussningar till krängningshämmaren och sportluftfilter på en gång!

Så dem grejerna är nu bytta, plus att jag fräschade upp oken på en gång med lite färg, blev mycket bättre på en gång ;)
Bild2016-06-11 15.42.45 by Vc1r, on Flickr

Med allt detta bytt så försvann även ett annat klonkande jag haft sen jag köpte den, så det gjorde nytta ;)

Hittade en överraskning i en av hållarna till bussningarna till k-hämmaren också :lol:
Bild2016-06-12 13.17.06 by Vc1r, on Flickr
Mitt i allt bestämde sig MDS slutsteget som är över 6 år för att kasta in handduken också, så ett nytt GAS inhandlades illa kvickt ;)
Bild2016-06-10 14.01.03 by Vc1r, on Flickr

Har även bytt lampor i instrumentbelysning och ECC panel tillvita LED, då jag hade ett otal trasiga lampor (typ alla)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja jäklar vilka små bromsar :lol: men jag tror att bilden ljuger lite? Du har några bilder högre upp på bilen och då ser bromsarna större ut.
av VictorE
Jovisst, originalbromsarna ser nog lite små ut i dom fälgarna, men bilden ljuger lite också..

Dock inget jag kommer kosta på att byta, då jag kommer åka originalalu till vintern..
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]