Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Mjölby skrev:Fakta: V70 II D4 AWD Classic Summum , Electric silver metallic, mörkt tonade rutor 5 st, delbart drag, skyddsgaller stål, Takspoiler, Teknikpaket PRO ,Blis, VOC, Pallene 17" sommar, Pangaea 16" vinter.
Så det går fortfarande att få en V70 Classic med BLIS trots allt? Vad jag trodde mig veta var att BLIS försvann ur förarstödspaketet någon gång tidigt under modellåret och sedan inte gick att få ens som tillval. Hittar det inte heller i Bygg Din Volvo. Så hur ligger det egentligen till med detta?
av Mjölby
andersuw skrev:
Mjölby skrev:Fakta: V70 II D4 AWD Classic Summum , Electric silver metallic, mörkt tonade rutor 5 st, delbart drag, skyddsgaller stål, Takspoiler, Teknikpaket PRO ,Blis, VOC, Pallene 17" sommar, Pangaea 16" vinter.
Så det går fortfarande att få en V70 Classic med BLIS trots allt? Vad jag trodde mig veta var att BLIS försvann ur förarstödspaketet någon gång tidigt under modellåret och sedan inte gick att få ens som tillval. Hittar det inte heller i Bygg Din Volvo. Så hur ligger det egentligen till med detta?
Niclas skrev:Snygg bil, Slående lik min :D
Antar att det är en lagerbil du köpt med tanke på att blis finns med?
Det stämmer att det är en lagerbil jag köpt. Stod som visningsbil hos Upplands motor. Tillverkad 2015/04.
av Mjölby
Köpte som sagt bilen på Upplands motor. Tidigare bilen jag köpte ny (Renault megane), köptes på Bilia.
Vilken skillnad på dessa två bilfirmorna. Säljarna på Bilia verkar inte ett dugg intresserade av att sälja bilar. Har varit flera gånger och kikat, även provkört vid något tillfälle. När jag frågade om det gick bra att provköra en V70 D4 med nya växellådan som stod utanför hallen, så i stort sett tittade bara säljaren på mig och frågade "varför det?".

Kundbemötandet jag har fått hos upplands motor finns ingenting att anmärka på. Från första gången jag steg in genom dörren dit, genom hela bilaffären, och även återkoppling. Betyg 5/5.

Har funnits många intressanta bilar i prisklassen 400,000 hos Bilia jag tittat på, är så glad nu i efterhand att jag inte köpte av dem igen.
av andersuw
Mjölby skrev:Köpte som sagt bilen på Upplands motor.
Är det Upplands Motor i Uppsala eller någon annanstans du talar om? Har själv aldrig köpt en bil där men däremot anlitat deras verkstad i Uppsala sedan runt 25 år tillbaka och måste säga att jag i huvudsak varit nöjd med hur de hanterat såväl mina bilar som mig själv.
av Mjölby
andersuw skrev:
Mjölby skrev:Köpte som sagt bilen på Upplands motor.
Är det Upplands Motor i Uppsala eller någon annanstans du talar om? Har själv aldrig köpt en bil där men däremot anlitat deras verkstad i Uppsala sedan runt 25 år tillbaka och måste säga att jag i huvudsak varit nöjd med hur de hanterat såväl mina bilar som mig själv.
Köpte bilen på Upplands motor i Hammarby sjöstad. Toppenbemötande hittils.

Efter drygt 1,5 vecka med bilen , ca 400 km körda, så oj oj vilken bil. Vilken skillnad mot renaulten jag hade innan. Ångrar mig inte en sekund att jag köpte Volvon.

En liten detalj bara, jag har hyllat den fina funktionen "rattvärme", hur har man klarat sig utan det tidigare. Så skönt.
När kommer värme i växelspaken som tillval?. Den är ju iskall... (Har man inga problem så skaffar man sig problem)
av Mjölby
Perra83 skrev:Och värme i rattknapparna som är kalla trots varm ratt.
När du nämner det så, dock inget jag själv märkt av som negativt. Men vi håller säkert alla ratten olika, och använder olika funktioner olika ofta.

Dock upplever jag det som kallas "dekorinlägg" på ratten kallt, hade vart bättre med hel läderklädd krans.

Min ovana är att hålla höger hand på växelspaken, det ska man inte, men finns säkert fler än jag som har den ovanan.... Med läderklädd knopp så märkt det säkert inte lika mycket, men plastknoppen som sitter på min bil är iskall att hålla i. Inget ont om spaken i övrigt, utseendet tilltalar mig.

Volvo = säkerhet Både händerna på den "varma" ratten :)
av andersuw
Mjölby skrev:Dock upplever jag det som kallas "dekorinlägg" på ratten kallt, hade vart bättre med hel läderklädd krans.
Ja det där är en liten miss tycker jag, särskilt som dekorinlägget känns ännu kallare när resten av ratten är uppvärmd. Man kan ju ha metallinlägg där utan att låta det gå ut i själva rattkransen, såsom på den sportratt jag har i min V70 T5 -02 (se bild nedan). Varmare växelspaksknopp på den bilen också även om jag inte stör mig så mycket på att den nya är kallare eftersom jag sällan har händerna på den när jag kör.

Bild
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]