Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja tyvärr så rostar dom en del tror att fas II fick ett bättre rost skydd ser iaf en del fräscha fas II och en och annan fräsch fas I. Ser en del rostiga X70 också men då kan man inte ha varit speciellt noga med bilen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Lucif3r skrev:Just x40 verkar ju rosta något helt otroligt jämnfört med x70. Dom måste ha snålat rejält när dom byggde den där "budget modellen" :lol:
Inte konstigt, går nog helt enligt plan. x70 är deras flaggskepp, x40 är lite mer budget. Undrar dock vilken som inbringar mest vinst per tillverkad bil om man enbart räknar själva försäljningen och inte verkstad, skulle inte förvåna mig om det är x40. Sen är kanske den genomsnittlige x40 ägaren mindre pedantisk än den genomsnittlige x70 ägaren? Ren spekulation från min sida men ibland är det kul att tänka i nattmössan :wink:
Användarvisningsbild
av Ostlund
Ja, min sambo har alltid varit en BMW fantast, han har ju skruvat bilar sen han var 6 år så han vet vilka som är bra. Men Volvo ligger 2a som säkrast bil åtminstone ;)

Det är synd, finns en till likadan här i området som är 100% rostfri, men den personen har tagit god hand om den. Vi fick ju den här som den var. Så vi har ju fjuttat på lite rostbehandling, särskilt under den nu f.d originalantenn som var av. Men jag tänker inte göra mer än så, och spraya på lite silverfärg. Blir en dyr historia annars

Älskar denna pärla iallafall, går som en klocka, däremot måste jag byta hjullager vä bak. Vi bytte höger, men det var inte den som var trasig. Men denna gång ska JAG försöka laga det. Hehe ;)
Användarvisningsbild
av Nexus
Ostlund skrev:Ja, min sambo har alltid varit en BMW fantast, han har ju skruvat bilar sen han var 6 år så han vet vilka som är bra.)
Gillar han skruva så är ju BMW rätta märket :wink: . Själv så är BMW det sista jag skulle köpa. Åker hellre skoda :P . Kul att ni tar hand om en gammal s40. De är trevliga bilar synd bara de rostar bort :cry:
Användarvisningsbild
av Ostlund
Nexus skrev:
Ostlund skrev:Ja, min sambo har alltid varit en BMW fantast, han har ju skruvat bilar sen han var 6 år så han vet vilka som är bra.)
Gillar han skruva så är ju BMW rätta märket :wink: . Själv så är BMW det sista jag skulle köpa. Åker hellre skoda Bild . Kul att ni tar hand om en gammal s40. De är trevliga bilar synd bara de rostar bort :cry:
Nä, de beror ju säkert på modell och år.. Den här behövde bara finputsas på vanliga slitdelar, sen går den finfint :)

Jag ÄLSKAR Volvon, kommer aldrig släppa den! Vi hade en Toyota Celica Gti -99 och Hyundai Elantra Coupé -98 innan också. Riktigt fina bilar, men dock 2-sitsiga. Så Volvon är den första "normala" bilen och den är ju helt underbar!
Användarvisningsbild
av Ostlund
Uppdatering;
Jag vet inte om det är för att jag aldrig kört Volvon på vinter, eller om det är jag som är bakom flötet.
A fixade dioderna till värme och fläktpanelen, jag sätter mig för att åka till jobbet. Känner hur varmt och skönt det blir i baken. Vafan, jag hade ju sätesvärmare. Antingen har jag glömt att jag är bortskämd med en fungerande sätesvärmare, eller så gömmer Volvon den knappen för bra. He.he. *Lycklig ägare*
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sin[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]