Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zezam
Hej hopp nån som har nå bra tips på att fräscha upp bilmattor (Rensi). Man ser många gånger bilar från bilhandlare och så och dom ser och verkar hur fräscha som helst . Vad använder dom sig av för knep ?
Användarvisningsbild
av Vojje
De lägger in nya, så klart :wink: .
Användarvisningsbild
av zezam
Vojje skrev:De lägger in nya, så klart :wink: .
Hm hm ja kanske en del men inte alla , många är för snåla för det . Sen har vi ju bilrekondare dom går ju inte och köper nya mattor till dom som lämnar in bilen bilen på rekond.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag har använt 1 del glyserol blandat med 3 delar gul såpa till en gumidetaljer, riktigt bra att ta bort vax från lister mm.
Användarvisningsbild
av zezam
Alfredo skrev:Jag har använt 1 del glyserol blandat med 3 delar gul såpa till en gumidetaljer, riktigt bra att ta bort vax från lister mm.
Låter helt klart värt att prova, tack för tipset . Det kan förstöra hela bilens utseende med en massa vax rester kvar på listerna . Samma med mattorna i bilen det ser för j..ligt ut när man öppnar dörren och man ser tråkmatta mattor när resten är rent och fräscht.
Användarvisningsbild
av Alfredo
zezam skrev:
Alfredo skrev:Jag har använt 1 del glyserol blandat med 3 delar gul såpa till en gumidetaljer, riktigt bra att ta bort vax från lister mm.
Låter helt klart värt att prova, tack för tipset . Det kan förstöra hela bilens utseende med en massa vax rester kvar på listerna . Samma med mattorna i bilen det ser för j..ligt ut när man öppnar dörren och man ser tråkmatta mattor när resten är rent och fräscht.
Reseptet fick Jag från en tråd i detta forum, avändes av Mig flitigt förra sommaren.
Användarvisningsbild
av AndersP
Har kört med denna, senast igår då jag bytte från vintergummi till sommartextil
http://shop.bollnasbilvard.se/selaclean ... c-728.aspx
Ser fantastiskt bra ut efteråt

För litiumbatterier gäller Arrhenius ek[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]