Perra83 skrev:240 vs 270Nm det är skillnad. Sen är det väl en växel till i D2.Sex växlar i D2. Jag har ingen koll på utväxlingen men förhoppningsvis kan man hålla lägre varv i motorvägsfart med en D2:a.
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:240 vs 270Nm det är skillnad. Sen är det väl en växel till i D2.Sex växlar i D2. Jag har ingen koll på utväxlingen men förhoppningsvis kan man hålla lägre varv i motorvägsfart med en D2:a.
SvenB skrev:Betydligt lägre varv.Jämfört med 1.6d alltså? För att det är skillnad mot 1.8f är ju självklart, det finns ingen som slår den vad det gäller låg utväxling.
SvenB skrev:Inte enligt min stads föreskrifter gällande parkeringstillstånd.fangalid skrev: Sedan en stor bonus med "miljöfordon" är att jag får parkera gratis i stan där jag bor vilket spar mycket pengar för mig.Även de dieselmodeller han tittar på är "miljöfordon".
MartinS skrev:Nu har jag kontrollerat. D2 varvar 2000 varv i 110 km/tim. Vad 1,6D varvar känner jag inte till, men uppfattar det som högre eftersom den saknar 6:e växeln.SvenB skrev:Betydligt lägre varv.Jämfört med 1.6d alltså? För att det är skillnad mot 1.8f är ju självklart, det finns ingen som slår den vad det gäller låg utväxling.
Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]
Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]