- sön 27 nov 2016, 15:39
Tjena!
Jag har problem vid start med min v50.
Den hostar och skakar och det tar ett par försök för att få igång den.
Den har varit på service i september i år och på Bilia upplevde de inga problem sa dom.
När jag väl fått igång bilen så går den (enligt mig iallafall) normalt.
Jag har under de senaste 2 åren bytt batteri, startmotor och generator.
Hade den inne på felsökning hos den lokale "verkstaden" och efter deras felsökning så sägs det att det sitter nån sorts extra oljetank under bilen vid bränsletanken, denna var tydligen nästan tom och behövde fyllas och dessutom aktiveras på nåt sätt. Tydligen är det bara dessa bilar som har det här.
Detta skulle vara orsaken till mina problem?!
Nån som hört talas om det?
Jag frågade om de menade additiv behållaren men det var det inte...
Jag har lagt upp en video på hur den beter sig här:
Detta är ändå vid varmstart...vid kallstart segnar den nästan så man tror batteriet är helt slut.
Är som ni säkert förstår inte så haj på bilar så jag har säkert glömt att få med nåt.
Skulle vara otroligt tacksam för alla tips och ideer kring detta!
//John
Jag har problem vid start med min v50.
Den hostar och skakar och det tar ett par försök för att få igång den.
Den har varit på service i september i år och på Bilia upplevde de inga problem sa dom.
När jag väl fått igång bilen så går den (enligt mig iallafall) normalt.
Jag har under de senaste 2 åren bytt batteri, startmotor och generator.
Hade den inne på felsökning hos den lokale "verkstaden" och efter deras felsökning så sägs det att det sitter nån sorts extra oljetank under bilen vid bränsletanken, denna var tydligen nästan tom och behövde fyllas och dessutom aktiveras på nåt sätt. Tydligen är det bara dessa bilar som har det här.
Detta skulle vara orsaken till mina problem?!
Nån som hört talas om det?
Jag frågade om de menade additiv behållaren men det var det inte...
Jag har lagt upp en video på hur den beter sig här:
Detta är ändå vid varmstart...vid kallstart segnar den nästan så man tror batteriet är helt slut.
Är som ni säkert förstår inte så haj på bilar så jag har säkert glömt att få med nåt.
Skulle vara otroligt tacksam för alla tips och ideer kring detta!
//John