Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag kör med P21W från xenonkungen det lyser upp riktigt bra jämfört med orginal lampa
av Sharkbait
Skall man köra med reflektor eller utan?

Med reflektor : LED: 1st 10W XM-L2 Cree (USA). Utan reflektor : LED celler : Epistar (1x4W) samt CREE (2x10W T6).
Användarvisningsbild
av Lucif3r
P210 skrev:med enbart en diod bakom linsen blir det bara en fläck på väggen bakom...

Jo, men dom på xenonkungen har reflektorer och inte projektorlinser som dom du visade.
Nu har ju ditt exempel även dioder på sidorna, så dom använder sig utav bilens befintliga reflektor för att komma förbi den där "fläcken", något xenonkungens exempel inte behöver. Vilka som är bäst är ju svårt att svara på utan att ha provat dom, men gissningsvis ligger dom ungefär lika skulle jag tro.

Och ja, köpa skit från sverige är ju svindyrt... Enda nackdelen med ebay(eller utanför-EU-säljare rättare sagt) är väl leveranstiden, men överlever man den så finns det bra mycket pengar att spara.
Har köpt rätt mycket elektronik-komponenter via ebay på sistonde, räknade igår för skojs skull ut hur mycket motsvarande saker skulle ha kostat i sverige, och kom fram till att jag tjänat dryga 800kr :shock: Vilket är mer än den totala summan jag handlat för via ebay :shock:
Användarvisningsbild
av P210
Vet inte om det gör någon skillnad på reflektor eller projektorlins, två olika tekniker för att koncentrera ljus bara.
Halogenlampor har reflektorer, xenon oftast projektorlins, även så nya LEDstrålkastare har linser.
Kanske lättare att fånga upp den lilla koncentrerade ljuskällan från en diod med en lins!

Oavsett teknik så lyser alla åtminstone 10ggr bättre än en halogenlampa, så rekommendationen är köp!
av Sharkbait
P210 skrev:Föd inte mellanhänderna! - köp dem på eBay istället, ca 50lappen styck istället för 195-299kr!

Visst vore eBay intressant men där finns en uppsjö av lampor, vad är seriösa lampor där? Alla som skriver CREE?, kanske "jobbigare" att få det utbytt men helt klart är det billigare där.

Lyssnar man noga kommer ett litet susande fr&arin[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]