- lör 25 sep 2021, 12:58
#1465746
bem skrev:Bara mina egna spekulationer hur virrvarret i chipbristens kölvatten fått olika effekter hos olika biltillverkare.
Du har inte fel men det har inte gått tidigare att vara "duktig" och samla på sig stora lager. Då binder man för mycket kapital och får ett lägre resultat (=lägre aktiekurs) och sparken som företagsledare. Det har funkat med slimmade lager så länge allt har flutit på. Men sen hände något ingen kunde förutse...
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i