Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Funkar fortfarande inte, känns nu dock som att han är påväg att leva men dör efter typ 2 sekunder. Har ingen aning vart jag ska ta det härifrån eftersom jag nu har gått igenom typ allt….
Lucif3r skrev:När det gäller 7/940 serien så kastade volvo bara dit accessoarerna på måfå, så fick dom fastna där dom fastna

Haha! Man ser framför sig hur killarna o tjejerna på Torslandabandet bara kastar in prylarna i motorrummet. :-D Så får någon stackare längre ner på linan försöka muttra fast prylarna och lägga på en rem (så att de hinner). En kille på bandet hette kanske Tom Höggång - det var han som var sjuk när Rubbes 745:a "kastades klar".
Kunde inte låta bli att skoja lite...
av RubbeB
Haha! Man ser framför sig hur killarna o tjejerna på Torslandabandet bara kastar in prylarna i motorrummet. :-D Så får någon stackare längre ner på linan försöka muttra fast prylarna och lägga på en rem (så att de hinner). En kille på bandet hette kanske Tom Höggång - det var han som var sjuk när Rubbes 745:a "kastades klar".
Kunde inte låta bli att skoja lite...[/quote]

Haha, ja han lär ha haft semester😅
Det
Lucif3r skrev:F.ö. har både min -92a(sugis) och -98a(turbo) generatorn där, så varför inte även 740 av samma årgång?
Det beror kanske på utrustning och var den kan sitta. På min 745-a -89 (88B) sitter allt på motorns vänstra sida. AC-kompressor nederst, sedan servopump och överst generator. På höger sida sitter endast huset med balansaxel. Det sitter ett sådant på vänster sida också, mellan generator och servopump. Denna bil var utrustad med balansaxel rem som ny men den plockades bort för c:a 20 år sedan (före min tid)
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]