- ons 10 jul 2024, 17:30
Super! Återkommer med resultat när jag fixat allt detta. Funkar det inte sen vettefan vad jag ska göra:))
Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:När det gäller 7/940 serien så kastade volvo bara dit accessoarerna på måfå, så fick dom fastna där dom fastna
Haha! Man ser framför sig hur killarna o tjejerna på Torslandabandet bara kastar in prylarna i motorrummet.Så får någon stackare längre ner på linan försöka muttra fast prylarna och lägga på en rem (så att de hinner). En kille på bandet hette kanske Tom Höggång - det var han som var sjuk när Rubbes 745:a "kastades klar".
Kunde inte låta bli att skoja lite...
Lucif3r skrev:F.ö. har både min -92a(sugis) och -98a(turbo) generatorn där, så varför inte även 740 av samma årgång?Det beror kanske på utrustning och var den kan sitta. På min 745-a -89 (88B) sitter allt på motorns vänstra sida. AC-kompressor nederst, sedan servopump och överst generator. På höger sida sitter endast huset med balansaxel. Det sitter ett sådant på vänster sida också, mellan generator och servopump. Denna bil var utrustad med balansaxel rem som ny men den plockades bort för c:a 20 år sedan (före min tid)
lennarte skrev:Det beror kanske på utrustning och var den kan sitta.-98an är fullutrustad med AC osv, -92an har inte ett skit förutom ABS. Bägge 8V, "givetvis".
Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]